Skocz do zawartości
Minecraft.pl Server Banner
kubex

[PORADNIK] Jak stworzyć paczkę zasobów.

Rekomendowane odpowiedzi

kubex    4

Witaj. Jeśli czytasz ten temat to zapewne chcesz się dowiedzieć więcej o obsłudze i tworzeniu nowo dodanych "paczek zasobów". Przedstawię ci krótki poradnik na ten temat.

 

 

PODSTAWY - W CO MUSISZ SIĘ WYPOSAŻYĆ:

Na sam początek pobierz szablon: [url=http://uploader.pl/file/293725/paczka.zip.html]POBIERZ!!![/url]. Potrzebujesz programu obsługującego archiwa ZIP aby otworzyć ten plik (np. WinRAR). Przydatny jest też Dev C++ zamiast notatnika. Gdy już masz plik prawie nieedytowaiej paczki na dysku to stwórz na pulpicie nowy folder o nazwie którą będzie nosić twoja paczka zasobów. Skopiuj tam wszystkie pliki z archiwum. Gratulacje, początki są już za tobą, a ty masz już troszeczkę tylko zmieniony Default!

 

TEKSTURY:

Aby zmienić tekstury musisz wejść w folder TwojaPaczkaZasobów > assets > minecraft > textures. Masz tam do wyboru foldery:

  • Blocks (bloki)
  • Colormap
  • Entity (moby i "stiwy")
  • Enviroment (wszelkie zmiany na niebie)
  • Font
  • GUI (tła do craftingów, skrzynek, ekwipunków itp.)
  • Items (przedmioty)
  • Map (ikony i tło do mapy)
  • Misc (różne)
  • Models > Armor (zbroja)
  • Painting (obrazy)
  • Particle (cząsteczki)

Wszytkie tekstury można zmieniać tak, jak to było we wcześniejszych wersjach.

 

IKONY:

Ikony gry pojawiające się na naszym pasku zadań (Windows) znajdują się w assets > minecraft > icons. Można je edytować tak samo jak tekstury

 

JĘZYKI:

Języki gry to już trudniejsza sprawa. Wchodzimy w assets > minecraft > lang i kopiujemy język który będzie nam się najłatwiej edytować. Wklejamy go w tym samym miejscu i zmieniamy jego nazwę na przykładowy kod języka, np.: kod_KOD. Gdy już to zrobimy otwieramy plik krórego nazwę przed chwilą zmienialiśmy za pomocą Dev C++.

Popatrz teraz na pierwsze kilka linijek tekstu:

#X-Generator: crowdin.net

language.name=Polski
language.region=Polska
language.code=pl_PL

A teraz zmieniamy je na:

#X-Generator: crowdin.net

language.name=Jezykowy
language.region=Panstwo
language.code=kod_KOD

Zauważmy że przy zmienianiu linijki language.code= musimy wpisać kod z nazwy pliku. Proste, co? A teraz przetłumacz jeszcze ok. 1270 linijek i język prawie gotowy. Musimy jeszcze w NaszaPaczkaZasobów > pack.mcmeta dodać nasz język.

W naszym przypadku postawimy go pod j. Polskim. Tak będzie to wyglądać przed dodaniem naszego fragmentu:

"pl_PL": {
      "name": "Polski",
      "region": "Polska",
      "bidirectional": false
    },
    "pt_BR": {
      "name": "Portugu\u00EAs",
      "region": "BR",
      "bidirectional": false

Po dodaniu naszego języka będzie to wyglądać tak:

"pl_PL": {
      "name": "Polski",
      "region": "Polska",
      "bidirectional": false
    },
"kod_KOD": {
      "name": "Jezykowy",
      "region": "Panstwo",
      "bidirectional": false
    },
    "pt_BR": {
      "name": "Portugu\u00EAs",
      "region": "BR",
      "bidirectional": false

Należy pamiętać też że C++ nie obsługuje prawidłowo polskich znaków. Co to oznacza? Że jeśli wpisałeś je za pomocą ALT + (klawisz) to nie wyjdzie. Musisz znać jakieś wymyślne kody, a to już nie jest tak łatwe.

 

MUZYKA Z GRY:

Katalog music to prawdopodobnie muzyka, records -  płyty a sound dzwięki typu otwieranie i zamykanie drzwi. Wystarczy je podmienić, jednak jest jeden haczyk: Jakim programem odczytać format OGG?

 

SPLASHE, NAPISY KOŃCOWE I AUTORZY:

Wchodzimy w assets > minecraft > texts i mamy 3 pliki:

  • Credits - Autorzy minecrafta (po napisach końcowych)
  • End - Napisy końcowe
  • Splashes - Splashe

Wszystkie te pliki otwierać najlepiej Dev C++ (Notatnik nie obsługuje prawidłowo linijek). Wystarczy dopisać/usunąć dany fragment tekstu.

 

Dziękuję za przeczytanie ok. godziny mojego pisania, mam nadzieje że to nie pójdzie na marne i nie zostanie odrzucone przez społeczność.

@ADMIN/MOD: Szukałem ale nie znalazłem poradnika jak zrobić paczkę zasobów, więc napisałem takowy. Jeśli już taki jest to przepraszam za plagiat.

Edytowane przez kubex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Colin1998    1

Dziękuję za poradnik i zabieram si do roboty, moja pierwsza paczka sie zbliża 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Waterovsky    1

Mógłby ktoś odświeżyć link? Poradnik całkiem przydatny, choć raczej póki co nie chcę sie bawić w robienie swojego texturepacka, może w przyszłości :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kubex    4
Niestety nie mam takiej możliwości. A tak BTW, to można przerobić jakąś paczkę zasobów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ewelina70    10

@Kubex Notepad++ też może być :D

Plik mp3 można wyeksportować na ogg za pomocą programu Audacity. Wchodzimy, Importujemy interesujący dźwięk i eksportujemy na ogg. Później dokładniej to opiszę.

EDIT: Juz Jest!

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

Edytowane przez Bad Cube

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MIHO    5

Ten poradnik mi się nie przydał bo nie dowiedziałem się jak zmienić opis texture packa wyświetlany na liście pod nazwą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ewelina70    10

Proszę bardzo, to proste zaraz Ci mogę pokazać

UPDATE:

 

Witam was w mini poradniku pod tytułem: Jak zmienić opis naszej paczki zasobów?

Watro tez zajrzeć tu:

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

 

Jest to bardzo proste Opiszę to w trzech krokach

 

#1

tb56.png

#2

SaZGzBj.png

uwaga: Jak ktoś nie ma notepada to niech sobie pobierze albo otworzy w notatniku :D

#3

GxFvZlr.png

Nadpisujemy i gotowe.

P.S Cudzysłów nie będzie nam się wyświetlał w grze.

Dziękuje za uwagę. Myślę, ze pomogłam. Jeśli ktoś nie widzi napisów to niech sobie kliknie na obrazek.

Edytowane przez Bad Cube

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...