Skocz do zawartości
Moderatorzy na forum poszukiwani! Dowiedz się więcej... ×
  • 0
karzel

[Solved]Uszkodzony SAVE ? - lagi i inne dziwne rzeczy

Pytanie

karzel    0

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów,

 

Podam specyfikację komputera choć jestem w 99,99999% pewny, że to nie problem kompa.
Procesor: C2Q Q9550 (niekręcony)
Ilość ram: 8GB
Karta graficzna: GTX 760
Wersja sterowników karty graficznej: najnowsza
Wersja Javy: Verision 7 Update 65 (build 1.7.0_65-b20) (64-bit)

System operacyjny: Win7 64-bit
- - -
Zainstalowane mody: właściwie nie dotyczy, ponieważ problem objawia się z modami jak i całkiem czystą i nową instalacją.
Posiadane łącze internetowe: 100 Mb/s

Opis błędu:

Problem jest z lagami i niskim FPS. Ciężko mi to będzie słownie wytłumaczyć więc najlepiej jakby osoby chętne pomóc oglądnęły sobie problem na bardzo króciutkich filmikach, które zamieściłem na YT.

 

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

 (najdłuższy ~6 min :( )

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

(zwróćcie uwagę na FPS)

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

(na zewnątrz tego felernego pomieszczenia)

 

Jeśli komuś nie chciałby się oglądać to spróbuję to opisać. Od pewnego czasu gra mi stopniowa zwalniała, prawie niezauważalnie, lecz z perspektywy czasu da się odczuć, że brakuje nagle kilku FPS-ów. Niczego się specjalnie nie domyślałem, ponieważ sporo budowałem i wiele "mechanizmów" znajduje się blisko siebie. Nie są to specjalnie skomplikowane mechanizmy bo takie jak:

- automatyczna farma (ziemniaczki, zboże i marcheweczka),

- automatyczna farma dyń,

- kilka zagród osobno ograniczających świnki, krówki, kurczaczki i koniki,

- automatyczna farma Iron Golemów (2 farmy oddalone od siebie o ~80 bloków w pionie, w każdej farmie ~48 domów).

 

Po wybudowaniu tej ostatniej spadek fps-ów był bardziej widoczny i to na niego zwalałem problemy.

Niestety jednak to nie te farmy moim zdaniem są problemem. Wydaje mi się tak dlatego, że gdy w swoim bardzo malutkim domku (2 małe pomieszczenia z ok 20 skrzyniami, portalem do Netheru i kilkoma korytarzami) zacząłem budować stację kolejową, gdzie zacząłem to ważne słowo, bo postawiłem zaledwie 6 torów, mój problem rozrósł się do maksymalnych rozmiarów. Otóż w miejscu gdzie wydrążyłem "mini pomieszczenie" na stację kolejową (4 ściany w pomieszczeniu 15x10) nie da się pracować - fps-y spadają nawet do 0fps! Szczególnie jest jedno takie miejsce (widoczne na filmiku 1) w którym odnotowuje spadek fps do 0. Mogę w tym miejscu stać jak kołek, nic tam nie ma, patrzę w glebę, kompletnie nic się tam nie dzieje a FPS=0. Wystarczy, że się nieco odsunę od tego miejsc i FPS skaczą nawet do 180fps. Normalnie z modami nie mam aż tak dużo, ale 30-70 jakie mam mi w zupełności wystarczają - wliczając w to również tą minimalną wartoś 30fps.

 

Jak już wspomniałem, korzystam z modów. Raczej niewielu i nie mają one związku z problemem bo na czystej instalacji, jak już wcześniej wspomniałem problem również występuje.

Dodatkowo zauważyłem dziwne zachowanie gry podczas jazdy konnej. Na tyle ciekawe i pokazujące, że problem z moim savem faktycznie istnieje, że zachęcam do oglądnięcia filmiku 3. Nie będę tego opisywał bo chyba mi nawet nie wiedziałbym jak. Dodam, że jazda odbywa się w miejscu oddalonym od centrum mojej "wioski" o jakieś 50 bloków.

 

No i jeszcze jeden problem, czyli niszczenie bloków (ziemia np), jak ją niszczę łopatą to jest ok, ale jak np. ręką to blok znika, za chwilę się pojawia i dopiero za chwilę znika na dobre dropiąc siebie samego.

 

Odpaliłem również swojego save na wersji 1.8 i choć nie testowałem tego długo to nie zauważyłem problemów ani spadków FPS. Wiem, że potencjalnie rozwiązuje to problem, jednak chciałbym uniknąć tego rozwiązania, jako że te 3 mody, których używam nie zostały jeszcze wydane pod tą wersję.

 

Acha, jeszcze a propos komputera i domniemania, że to nie jego sprawka, to przenoszę swojego save między dwoma komputerami o różnej architekturze ale delikatnie zbliżonej wydajności, na których gram w grę w zależności od pory dnia xD (proszę się nie śmiać). W każdym razie na tym drugim komputerze problem jest ten sam.

 

Trochę niechętnie (ze względu na ludzi, którzy lubią pomagać proponując najprostsze rozwiązania), ale dodam, że mam save z początku dnia, w którym problem wystąpił i na tym save jest lepiej, ale mimo wszystko problem wciąż występuje. Nie ma w nim problemu ze znikającym i pojawiającym się zniszczonym bloku ... i na koniku również jedzie się normalnie. 

...a dlatego niechętnie, że również wolałbym uniknąć tego oczywistego, wszystkim nasuwającego się rozwiązania, ponieważ w ten dzień naprawdę intensywnie pracowałem w świecie Minecraftu.

 

Jezu! strasznie się rozpisałem i już się boję, że nikt mi nie pomoże, bo nikomu nie będzie się chciało tego czytać :(

 

Na koniec więc dodam jeszcze jedno - gdy odpalę serwer z tym savem (co zresztą robiłem wiele razy, gdy prosiłem kolegę o pomoc w budowie), to problem oczywiście nie znika, ale dodatkowo pojawiły się nowe komunikaty w konsoli:

 

 

[19:43:11 INFO]: Starting minecraft server version 1.7.10
[19:43:11 INFO]: Loading properties
[19:43:11 INFO]: Default game type: SURVIVAL
[19:43:11 INFO]: Generating keypair
[19:43:11 INFO]: Starting Minecraft server on 192.168.1.14:25565
[19:43:12 INFO]: Preparing level "New Scary World"
[19:43:12 INFO]: Preparing start region for level 0
[19:43:13 INFO]: Preparing spawn area: 65%
[19:43:13 INFO]: Done (1,248s)! For help, type "help" or "?"
[19:43:17 WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 3499ms behind, skipping 69 tick(s)
[19:44:32 INFO]: UUID of player herewego is d68d59f2-c7f7-4c67-972d-3a6ac342856e
[19:44:32 INFO]: herewego[/192.168.1.14:55841] logged in with entity id 950 at (-20.811380111994282, 68.0, 0.4921976286944659)
[19:44:32 INFO]: herewego joined the game
[19:44:47 WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 64259ms behind, skipping 1285 tick(s)
[19:44:54 WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 7371ms behind, skipping 147 tick(s)
[19:45:00 INFO]: herewego lost connection: TextComponent{text='Disconnected', siblings=[], style=Style{hasParent=false, color=null, bold=null, italic=null, underlined=null, obfuscated=null, clickEvent=null, hoverEvent=null}}
[19:45:00 INFO]: herewego left the game
[19:46:24 WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 60596ms behind, skipping 1211 tick(s)
[19:46:30 WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 5552ms behind, skipping 111 tick(s)
[19:47:34 WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 43046ms behind, skipping 860 tick(s)
[19:47:39 WARN]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 5613ms behind, skipping 112 tick(s)

 

 

 

...i to wszystko co mógłbym chyba powiedzieć na temat mojego, wydaje mi się niebłahego problemu.

...i już tak zupełnie na koniec, bardzo serdecznie proszę Was o pomoc w jego rozwiązaniu.

z góry dzięki.

Edytowane przez karzel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
karzel    0

No i chyba się wyjaśniło.

Tak jak sugerował Nerevar w pewnym miejscu na jednym metrze było 600 ... Villagerów :) Ciężko było to dostrzec gołym okiem, ale w MCEdit wszystko wyszło na jaw.

...właściwie to nie w MCEdit wszystko wyszło na jaw, w MCEdit udało mi się usunąć tylko te byty bez pozostałych, które znajdowały się w pobliżu, a których usuwać nie chciałem.

To program Region Fixer znalazł, że w jednym z chunków jest ponad 600 bytów, ale niestety usuwał wszystkie, w tym moją trzodę hodowlaną, do której bylem bardzo przywiązany xD

 

Co prawda Villagery znajdowały się nie w bezpośrednim pobliżu miejsca, w którym doświadczałem spadków FPS nawet do 0, ale kilkadziesiąt bloków dalej - w mojej farmie Iron Golemów. Dlaczego się tak te zboki namnożyły, skoro wioska składa się z 50 drzwi, nie mam pojęcia.... Ale usunąłem wszystkich, jakimś cudem zostawiając 16, to wystarczyło. Klocki się bużą normalnie a konik też śmiga jak ta lala :D

 

To tutaj, w miejscu wskazanym przez kursor było 600 Villagerów:

 

6.png

 

Zacznę się tym savem bawić dalej i zobaczymy czy na pewno wszystko jest ok.

 

Dzięki za pomoc.

Edytowane przez karzel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
NerevarDZN    19

Wnioskuję że w miesjcu gdzie występują spadki FPS jest zbyt duża liczba Entities (czytaj: mobów, przedmiotów leżących na ziemi) Oznaczonych jako E: w prawym górnym rogu, dochodziła na ekranie do ponad 800. to może byc przyczyną spadku. Proponuje mapę otworzyć w McEdit, przejrzeć podejrzewane miejsce i usunąć część obiektow które nie są blokami. Powinno pomóc.

 

P.S Dodatkowo, jeśli posiadasz wszelkie zegary z czerwonego proszku (comparator'owe czy zwykłe na 0.1t/s) to także mogły się przyczynić do tego problemu.

Edytowane przez Nerevar

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
karzel    0

Wnioskuję że w miesjcu gdzie występują spadki FPS jest zbyt duża liczba Entities (czytaj: mobów, przedmiotów leżących na ziemi) Oznaczonych jako E: w prawym górnym rogu, dochodziła na ekranie do ponad 800. to może byc przyczyną spadku. Proponuje mapę otworzyć w McEdit, przejrzeć podejrzewane miejsce i usunąć część obiektow które nie są blokami. Powinno pomóc.

 

P.S Dodatkowo, jeśli posiadasz wszelkie zegary z czerwonego proszku (comparator'owe czy zwykłe na 0.1t/s) to także mogły się przyczynić do tego problemu.

 

Dzięki wielkie za odpowiedź, zaraz będę tego szukał. Dam znać co znalazłem.

Zegarów nie mam chyba żadnych, tzn mam tylko 2-3 repeatery postawione na mapie, nic więcej. Reszta to tylko sam proszek lub czerwone latarnie.

 

Wracając do Twojej tezy, w przypadku, gdyby gdzieś na jakimś poziomie głębokości było duż mobów lub przedmiotów to czy na odległości ponad 1000 bloków dalej problem z lagami przy niszczeniu klocków lub też jeździe konnej również by występował ?

 

EDIT: jeszcze zanim zacząłem kombinować z MCEditem chwilę przejechałem się koniem i jazda wygląda jak na filmie, FPS=70-90 E: (z dolnej linii) 6/78 czyli chyba niewiele bytów ... i wciąż to samo, chyba niezależnie w której części mapy jestem.

 

EDIT: nic nie znalazłem poprzez MCEdit :( Poniżej zamieszczam zdjęcia, jeśli coś tam widzicie co może powodować problemy proszę bardzo o info.

 

 

1.png

 

2.png

 

3.png

 

4.png

 

5.png

 

Z przykrością jeszcze muszę dodać, że niestety lipa z naprawy poprzez 1.8.

Zrobiłem zbyt krótki test na tej wersji, jako że przechodzenie na 1.8 mnie zbytnio nie interesowało. Poprawą sytuacji zasugerowałem się po samych FPS-ach. Wersja 1.8 najwyraźniej działa znacznie płynniej niż 1.7.10 nie mniej jednak mój problem w 1.8 nadal występuje.

 
Bardzo fajnie i zabawnie widać to na filmiku ze spowolnionym koniem w locie:
 
[youtube]

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

[/youtube]
 
Jeżeli nikt z Was nie będzie mi w stanie pomóc, to co najwyżej stracę jakieś 10 godzin "pracy" (zabawy z minecraft) bo mam kopię swojego Save, której nie zawaham się użyć, ale dopiero w ostateczności ;)
Edytowane przez karzel

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Przez Dat_Lee
      Specyfikacja serwera:
      Procesor: Intel I5 7500 3.4Ghz Ilość ram: 4GB (ram przydzielony do serwera ogólnie mam 8GB) Wersja Javy: Java8 151 64bit Wersja Javy: Windows 10 Home Edition 64bit Hosting: Serwer jest zrobiony na moim komputerze
      Wersja: forge-1.7.10-10.13.4.1614-1.7.10-universal.jar
      Mody Serwera:
      - advanced-machines-59.0.2
      - Automagy-1.7.10-0.28.2
      - backpack-2.0.0-1.7.x
      - Battlegear2-Bullseye-1.0.7.0 (do usunięcia)
      - BattleTowers-1.7.10 (do usunięcia)
      - BigReactors-0.4.3A
      - BigTrees-172b-forge1060
      - buildcraft-7.1.23
      - CoFHWorld-1.12-1.0.0.6-universal
      - ComputerCraft1.75 (do usunięcia)
      - CraftGuide-1.6.8.1
      - Deconstruction[v2.2.6]
      - Elemental Creepers-universal_1.7.10-4.3.0 (do usunięcia)
      - EnchantView-v4.1.0-mc1.7.10
      - EnderIO-1.7.10-2.3.0.429_beta (do usunięcia)
      - EquivalentExchange3-1.7.10-0.3.0.547 (do usunięcia)
      - Forbidden Magic-1.7.10-0.575
      - forestry_1.7.10-4.2.16.64
      - gadomancy-1.7.10-1.0.7.3
      - Galacticraft-Planets-1.7-3.0.12.497 (do usunięcia)
      - GalaxySpace-1.1.9 STABLE (do usunięcia)
      - generators-0.9.20.123-mc1.7.10
      - ImmersiveEngineering-0.7.7
      - industrialcraft-2-2.2.710-experimental
      - InventoryTweaks-1.59-dev-152
      - ironchest-1.7.10-6.0.62.742-universal
      - irontank-1.7.10-1.1.15.65
      - Mantle-1.7.10-0.3.2b
      - bdlib-1.9.4.109-mc1.7.10
      - [1.7.10]bspkrsCore-universal-6.16
      - Baubles-1.7.10-1.0.1.10
      - CodeChickenLib-1.7.10-1.1.3.136-universal
      - ForgeMultipart-1.7.10-1.2.0.345-universal
      - ForgeRelocation-1.7.10-0.0.1.4-universal
      - ForgeRelocationFMP-1.7.10-0.0.1.2-universal
      - MrTJPCore-1.1.0.33-universal
      - EJML-core-0.26
      - CoFHCore-[1.7.10]3.1.4-329
      - GalacticraftCore-1.7-3.0.12.497 (do usunięcia)
      - GollumCoreLib-2.0.0-1.7.10
      - immibis-core-59.1.4
      - Mekanism-1.7.10-9.1.1.1031
      - MekanismGenerators-1.7.10-9.1.1.1031
      - MekanismTools-1.7.10-9.1.1.1031
      - MicdoodleCore-1.7-3.0.12.497 (do usunięcia)
      - ModularPowersuits-0.11.0.301 (do usunięcia)
      - MorePistons-2.0.0-1.7.10 (do usunięcia)
      - Numina-0.4.0.131
      - OpenComputers-MC1.7.10-1.7.1.1127-universal (do usunięcia)
      - Plant-Mega-Pack-Mod-1.7.10
      - ProjectRed-1.7.10-4.7.0pre12.95-Base
      - ProjectRed-1.7.10-4.7.0pre12.95-Compat
      - ProjectRed-1.7.10-4.7.0pre12.95-Fabrication
      - ProjectRed-1.7.10-4.7.0pre12.95-Integration
      - ProjectRed-1.7.10-4.7.0pre12.95-Lighting
      - ProjectRed-1.7.10-4.7.0pre12.95-Mechanical
      - ProjectRed-1.7.10-4.7.0pre12.95-World 
      - Railcraft_1.7.10-9.12.2.0
      - RedstoneFlux-1.12-2.0.1.2-universal
      - Ruins-1.7.10 (do usunięcia)
      - SAPManPack-1.7.10-2.4.1
      - StevesCarts2.0.0.b18
      - tcinventoryscan-mc1.7.10-1.0.11
      - TConstruct-1.7.10-1.8.8
      - TF2Dispenser-1.7.10
      - TF2Sentry-1.7.10
      - TF2TeamAddon-1.7.10
      - TF2Teleporter-1.7.10
      - Thaumcraft-1.7.10-4.2.3.5
      - ThebombzenAPI-v2.4.2-mc1.7.10
      - ThermalDynamics-[1.7.10]1.2.1-172
      - ThermalExpansion-[1.7.10]4.1.5-248
      - ThermalFoundation-[1.7.10]1.2.6-118
      - Treecapitator-universal-2.0.4
      - twilightforest-1.7.10-2.3.7
      - weaponmod-1.14.3 (do usunięcia)

      Opis problemu: 
      Serwer muli, są lagi i cofa.
      [Server thread/WARN] [net.minecraft.server.MinecraftServer]: Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? Running 3154ms behind, skipping 63 tick(s)
      Takie coś wyświetla się co jakiś czas lub co chwile.
      Mam przydzielone do serwera 4GB ramu ale ledwo zużywa 1GB jak na ok. 100 modów to trochę mało więcej serwer na 30 pluginach zużywa
      Chciał bym żeby ktoś dał rade to naprawić i jak można to mody na klienta też przydało by się bo strasznie mało FPS.

      Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten załącznik.
      Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

      Daje linki do Modów i Serwera jak będzie potrzebne

       
    • Przez Gerluk
      Mam problem. Gdy włączam Minecraft'a na wersji ze starym system bicia (1.8.9 i niższe) to mogę grać normalnie, lecz jeżeli włączę grę na wersji z nowym system walki (1.9 i wyższe) to mam 0-2 fps. Nie ważne czy wejdę na serwer czy załaduję świat na singlu ilość fps nigdy nie jest większa od 2. Proszę o szybką pomoc, bo znalazłem mapkę na 1.12 i chciałbym z w nią zagrać.
    • Przez MinecraftGirl
      Witajcie :)
      Mam problem z minecraftem. Otóż strasznie laguje, nawet gry rendering ustawiony jest na tiny.
      Kiedy włączam grę (gram na 1.8.1, mam optifine) na początku wszystko jest normalnie, jednak po krótkiej chwili grania ilość FPS'ów spada z ok. 70 do 10 albo nawet 5.
      Później gra się crashuje, a cały laptop chodzi bardzo wolno przez kilka minut.
      Mam podkładkę chłodzącą.
      Całe problemy zaczęły się wczoraj, wcześniej minecraft chodził w miarę normalnie, nie lagował zbyt często a teraz nagle boom.
      Przeintalowałam grę - nic nie dało.
      Pomocy, nie wiem co robić.
    • Przez 343ink
      Witam, problem wygląda następująco:
      Minecraft odpala się normalnie, nie pojawiają się żadne komunikaty o błędach. W menu zaczynają się problemy, mianowice kursor wyraźnie klatkuje a po najechaniu na któryś z przycisków trzeba czekać około 2s na podświetlenie, czas potrzebny do otwarcia np: listy światów trwa jeszcze dłużej. W samej grze podobna sytuacja, max 3 fps-y. Reinstalacja javy, sterowników do karty graficznej nic nie dały.
       
      Parametry komputera:
      Karta graficzna: Nvidia geforce 5500 Fx
      CPU:  AMD Athlon 64
      RAM: 1,5 GB
      Płyta główna:MSI K8N Neo (MS-7030)
       
       
      Minecraft na tym sprzęcie chodził bez problemu przy 35-40 fps-ach. Po formacie zaczeły się problemy.
      Z góry, dzięki. :D
       
    • Przez MinecraftGirl
      Mam problem, i nie wiem jak posługiwać się szablonami, więc napiszę normalnie. (Myślę, że nic mi nie grozi przez niewiedzę)
      Specyfikacja komputera(Jeżeli problem dotyczy problemów ze startem gry,ścinami lub błędami graficznymi):
      Procesor: intel core i5-3210M CPU @ 1.50GHz 2.50 GHz
      Ilość ram: 6,00 GB
      Karta graficzna: Intel HD Graphics 4000, Radeon HD 7670M
      Wersja sterowników karty graficznej: Nie wiem
      Wersja Javy: 32 bit
      System operacyjny(np. Windows XP): Windows 8
      Zainstalowane mody: Brak
      Posiadane łącze internetowe: Nie wiem, ale z internetem i sygnałem nigdy nie było u mnie problemu
      Opis błędu: Chodzi o to, że kiedy włączam minecraft spokojnie mogę pograć trochę czasu (na każdej wersji)
      Potem jednak cała gra laguje, nierzadko po tym nie mogę długo wyłączyć gry. Jeżeli już się wyłączy, to zaczyna mi się zacinać cały laptop i przez kilka minut wszystkie aplikacje się ścinają, muzyka staje na chwilę, szumi. Ogólnie wtedy wszystko zachowuje się jakby był bardzo stary (a nie jest, jest nowy)
      W sieci nie ma nic na ten temat, szukałam bardzo dokładnie.
      Proszę pomocy! Jeżeli specyfikację systemu napisałam źle, proszę się upomnieć, poprawię wszystko bo nie mam pewności że dobrze wszystko przepisuję.
×