Skocz do zawartości
Minecraft.pl Server Banner
  • 0
ni3po

VPS - lagi, spadek CPU

Pytanie

ni3po    0

Witam, od niedawna zakupiłem VPS na ultimahost, pakiet najwyższy. Przy nawet 5 graczach występują lagi i chunki się nie ładują, wykorzystanie mojego CPU wynosi do 20%. Zauważyłem też spadek CPU javy do 0% i wtedy serwer jest offline i wszystkich wyrzuca z serwera, lecz po chwili wszystko wraca do normy i tak w kółko. Naprawdę nie wiem co  może być przyczyną. Ilość pamięci RAM to 8GB, przydzieliłem 4GB na 50 slotów.

Błędy w logach jakie są to:

2013-03-10 01:06:01 [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /77.9.237.216:51650 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /78.88.83.95:18393 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /83.6.44.177:4008 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /37.109.121.164:1648 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /78.88.83.95:18436 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /212.106.8.74:52776 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /78.8.28.66:49397 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /83.8.26.136:60432 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /89.230.77.42:2123 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /83.20.245.181:60331 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /89.78.108.250:2882 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /77.252.86.152:3521 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /83.4.223.167:18895 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /78.88.83.95:18448 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /89.230.77.42:2128 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /212.106.8.74:52777 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] /178.159.170.58:3874 lost connection
2013-03-10 01:06:01 [INFO] joe lost connection: disconnect.endOfStream
2013-03-10 01:06:06 [INFO] Vip lost connection: disconnect.endOfStream
2013-03-10 01:06:11 [INFO] xKajman lost connection: disconnect.endOfStream
2013-03-10 01:06:12 [INFO] Niko24 lost connection: disconnect.endOfStream
2013-03-10 01:06:12 [INFO] Likos lost connection: disconnect.endOfStream
2013-03-10 01:06:12 [INFO] jayjoker007 lost connection: disconnect.endOfStream
2013-03-10 01:06:13 [INFO] konrad853 lost connection: disconnect.endOfStream



Moja komenda startowa serwera to:

#!/bin/bash
screen -S minecraft java -Xmx5000m -Xms5000m -jar craftbukkit.jar


Korzystam z javy 7.

Proszę o pomoc.

Parametry maszyny:
 

8 GHz


mocy CPU
pamięci RAM
powierzchni
transferu            

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Seebix    0

Spróbuj napisać do serwisu, dlaczego tak jest, myślę że powinni Ci pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Karolus    0

1. Może mało ważne ale lepiej używać w lini startowej np. 5G

2. Niestety może Cię zmartwię ale serwery VPS nie nadają się pod Minecrafta, chyba że firma u której bierzesz nie stosuję tzw. oversellingu czyli przepychania maszyny.

 

Wiesz w ogóle czym róźni się VPS od Dedyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Cholinex    4

Podaj listę pluginów, bo dziwne żeby na takiej maszynie serwer działał niestabilnie przy 5 graczach... Spróbuj tez napisać do hostingu, może to u nich problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
spec1307    0

Tak jak pisze kolega wyżej może to zależeć od zbyt dużej ilości pluginów lub ich kolidowania. Overload to częsty problem przy złych ustawienia serwera :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Rozwiązanie jest proste , VPS Open - najgorsza lipa, wirtualizacja dobra ale tylko do hostowania stron a nie serwerów gier.

Chcesz pomocy ? Zmień dostawcę, pisząc na ticket odpisza Ci że nic nie robili na serwerze.

Prawda jest taka że mają jedną słabą maszynę która utrzymuje kilkadziesiąt VPSów i stąd errory.

Też miałem tego VPS-a ale zrezygnowałem po 7 dniach, maszyna zepsuła mi tylko mapy zapisując błednie czunki. ponad 60 graczy straciło EQ oraz swoje budowle.

Nie polecam ultimy, ich maszyny są mało wydajne. Pluginów możesz mieć 3 na krzyż a i tak będziesz miał lagi. Procesor gdy jest obciążony za mocno zatrzymuje Ci proces javy i serwer Ci się wyłącza. Taki ograniczenie dali cwaniaczki. Tanio nie znaczy dobrze, kup lepiej dedyka z mniejszą ilością ramu o połowe i tam 50 graczy będzie grało bez lagów, ale nigdy na ultimahost.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
TooMeeK    0
Napisano (edytowane)

Gdy serwer hostujący maszyny (zwany hypervisorem) ma przeciążony CPU, to właśnie takie errory wywala.

Nie tylko w MineCraft, na innych systemach także (że zmieniła się data systemowa).

Wiem, bo na dual core AMD jak odpaliłem kilka maszyn właśnie taki był objaw w MC.

 

Są bardzo duże różnice między architekturami Intel i AMD. Dla przykładu, 8 osób może spokojnie grać na Intel Celeron 1700 z 768MB RAM (sprawdzone), jednak przy AMD dual core bardzo obciążonym i 3GB RAM już 5 osób będzie miało problem.

 

VPS do MC jest złym pomysłem, chociaż ja używam czegoś w rodzaju VPS i problemów nie ma. Byle CPU miał zapas, jeśli to jest AMD.

Generalnie lepiej mieć dedyka - 

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

 

Jestem pewien, że serwis hostujący mógłby rozwiązać problem dając Ci gwarantowane zasoby na CPU np. 4 dedykowane tylko dla Ciebie rdzenie z procesora lub gwarantowaną ilość MHz.

Napisałeś, że przydzieliłeś 4GB RAM, ale w komendzie widnieje 5GB.. :D System drastycznie zwolni, gdy skończy się RAM fizyczny i zacznie walić po swapie.. a niestety większość aplikacji w Javie jest zasobożerna.

Edytowane przez TooMeeK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
TooMeeK    0

Znalazłem jeszcze jeden sposób na przyśpieszenie działania MC na VPS ;)

Niestety trzeba mieć dostęp do hypervisora lub poprosić o to obsługę hostingu.

Chodzi o to, aby pogrupować podobne systemy operacyjne np. które mają ustawione po 2 vCPU i "przypiąć" je do konkretnych rdzeni w serwerze.

Zaś dla Minecrafta dedykować konkretne rdzenie nie używane przez nic innego.

 

Obsługa hostingu może się "burzyć", bo to w większości rozwiązań spowoduje np. brak działania funkcji HA i ingerencję w działanie systemu.

Niemniej korzyści w postaci obniżenia ogólnego obciążenia całego serwera są ogromne (widać to już po paru minutach).

Po prostu system nie przerzuca wątków Javy na różne rdzenie i działa szybciej. Można też dla tych rdzeni zmienić politykę zmiany częstotliwości z "ondemand" - które jest standardowe - na "performance", które zużywa więcej energii ale ma stały zegar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie

×
×
  • Dodaj nową pozycję...