Skocz do zawartości
Minecraft.pl Server Banner
Unusual_dwarf

Heak Colony - Cavedin contest

Rekomendowane odpowiedzi

[b]Shorah b'shemtees![/b]
Chciałbym wam zaprezentować mój nowy projekt, czyli kolonię Heak.
Historię przetłumaczę wam trochę później, ponieważ za chwilę wychodzę, ale dla tych, co potrafią j. angielski, nie będzie to trudne ;) Znajduje się tam też wiele zdjęć projektu, który buduję na konkurs Cavedin, strony PMC.
http://www.planetminecraft.com/project/heak-colony/ [b]- Projekt na PMC[/b]

Tutaj zamieszczę screen tytułowy, możecie zadawać pytania, oceniać itd.

[img]http://img801.imageshack.us/img801/8558/heal1.jpg[/img]

Projekt budowany jest obecnie na serwerze aliquam. Czas do wstawiania prac na konkurs właśnie mija, więc dokończę miasto Heak po konkursie.
To by było na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Atexor    424
Ty lepiej się zabierz za robienie pracy konkursowej. Nie wiem jaka jest nagroda, ale biorę 10% jako twój osobisty tłumacz :) (poprawiłem błędy co wychwyciłem, dałem przypomnienia i pytania redakcji, a także posłużyłem się tłumaczeniem na luzie, czyt. tłumaczeniem idiomów :)).
Miłego czytania!

Tłumaczenie:
[quote]

[b]Hello![/b]
First of all, I had [s]some [/s][color=#008000]few[/color] problems (again...) with map and I spent a lot of hours today to do something in this cave.
I know it's not full project, I need to build the interior of many houses and hotels, metro or another public transport, Crystal tower (with beacon block) at the top.
I have promised to insert the project for Cavedin Contest, so I did that, but I'm really sorry I couldn't (again...) end it.
I think it's about 50% of progress for Heak Colony.
Also I decided to make the story for my underground city, and please don't laught at my limping language. =)

[color=#008000][b]Witajcie![/b]
Na początku miałem kilka problemów (znowu...) z mapą i spędziłem wiele godzin dzisiaj aby zrobić coś w tej jaskini.
Zdaję sobie sprawę z tego, że obecnie projekt nie jest dokończony, muszę zbudować jeszcze wnętrza wielu domów i hoteli, metro a także inne środki publicznego transportu, Kryształową Wieżę (z blokiem Beacon [ten świecący do nieba, co daje bonusy - przy. jednoosobowej redakcji :)]) na środku.[/color]
[color=#008000]Obiecałem wstawić projekt do konkursu Cavedin, więc tak zrobiłem, jednakże jest mi niezmiernie przykro, że nie mogłem (znowu...) tego skończyć.[/color]
[color=#008000]Tak więc zdecydowałem stworzyć historię mego podziemnego miasta, i proszę nie śmiejcie się z mojego kulejącego języka =) (HAHAHAHA -przyp. redakcji jednoosobowej).[/color]

[center]
[size=1]_________________________________________

[color=rgb(0,102,0)][b]THE STORY[/b][/color][/size]
[i][u][b]I[/b][b]n the year of 4168 by the galactic calendar, Heak Colony was created by Svadr civilization.[/b][/u]
[b]Their technology was known as the best in whole universe, which was limited by Tern's Coating.
Outside the Coating there is probably Void. There are also Cosmos' Mountains, and no one know how those can exist. If someone could break the Coating, universe will stop exist.
Svadr has many powerful ships with intergalactic engine[color=#008000]s[/color], they can terraform planets, even gas giants. At [/b][/i][b][i]one of them [/i][i]established a colony, overcoming the gravity of planet.
It's powerful, ancient and wise race and they didn't have wars.
Advanced technology has come to create an artificial sun[/i]. [i]They could do colony on travelling planet and they named her [u]Heak.[/u][/i][/b]
[i][b]After many years, when Heak Colony[/b][/i] [i][b]developed under their artificial sun, they[s]'re[/s][color=#008000]is[/color] still alive.
They found new, white metal and created underground cities, which are foundations of communication of the planet. Heak race discovered blue crystals, [/b][/i][i][b]which gave the cities a cheap and reliable energy.
On Heak planet, there are two capital cities - Gocick (on the surface) and Heak (underground).[/b][/i][/center]


[center]
[color=#008000][size=1][b]HISTORIA[/b][/size][/color][/center]
[center][color=#008000][b][u]W roku 4168 galaktycznego kalendarza Kolonia Heak została stworzona przez cywilizację Svadr.[/u]
Ich technologia była znana jako najlepsza w całym wszechświecie, która została ograniczona powłoką Tern.
Poza Powłoką prawdopodobnie znajduje się Pustka. Są tu również Góry Kosmosu, ale nikt nie wie, jak one mogą istnieć. Jeśli ktoś mógłby zniszczyć Powłokę, wszechświat przestanie mieć rację bytu.
Svadr ma wiele potężnych statków z międzygalaktycznymi silnikami, mogą terraformować planety[/b][size=2][b]*[/b][/size][b], nawet gazowe olbrzymy. Na jednym z nich założyli kolonię, przeciwdziałając grawitacji planety.
Jest to silna, starożytna i mądra rasa, która nie prowadziła wojen.
Zaawansowana technologia doprowadziła do stworzenia sztucznego słońca. Oni mogli zrobić kolonię podróżniczą, nazwali ją [u]Heak[/u].
Po wielu latach, gdy Kolonia Heak rozwinięta pod ich sztucznym słońcem, wciąż istnieje.
Odkryto tam nowy, biały metal i stworzono podziemne miasta, które są fundamentem komunikacji na planecie. Rasa Heak odkryła niebieskie kryształy, które dawały miastom tanie i niezawodne źródło energii.
Na planecie Heak są dwie stolice - Gocick (na powierzchni) i Heak (pod powierzchnią ziemi).[/b][/color][/center]

[center]
[i][b][size=2][color=#FF0000]* Widzę tu, i ogólnie w calej historii podobieństwa do OGame, czy Mass Effect :)[/color][/size][/b]
[u]__________________________________________________________[/u][/i]


[/center]
[left]
I uploaded image of this universe, which I created some months ago, and I'm still doing it - civilizations, physics and chemistry of this universe, planets, solar systems etc.
As you can see there is text in another language - Polish - but I explained nearly the same things up there, in the Story.
I'll end this project after the contest. Thanks for reading, I hope you understood what I wrote.
Thank you, Grery.[/left]

[left][color=#008000]Wysłałem obraz tego wszechświata, który stworzyłem kilka miesięcy temu, jednakże wciąż go rozwijam - cywilizację, fizykę i chemię tego wszechświata, planety, systemy słoneczne itp.
Jak widzisz tutaj są zamieszczone treści w innym języku - polskim - wyjaśniłem w nich praktycznie te same rzeczy co powyższej Opowieści.
Skończę ten projekt po konkursie. Dziękuję za przeczytanie, mam nadzieję, że zrozumiałeś, co napisałem. (Kali jeść, Kali pić - przy. redakcji jednoosobowej).
Dziękuję, Grery (Grery? - pyt. redakcji jednoosobowej).[/color][/left]


[b] Additional Details[/b]


[b]I suggest you to:[/b][list]
[*]Play on peaceful - monsters in the city don't look so good =)
[*]Play on bright or at least 70% - I didn't build many lights there. Need to look up for better lights and fit them with ice blocks.
[*]I don't know how it looks on another FOV that I have, but I play on 75 fov.
[/list]

[color=#008000][b] Dodatkowe informacje[/b][/color]


[color=#008000][b]Radzę Ci:[/b][/color][list]
[*][color=#008000]Graj na trybie gry Peaceful - potwory w mieście nie wyglądają za dobrze =)[/color]
[*][color=#008000]Graj na jasności (Brightness) ustawionej na co najmniej 70% - Nie zbudowałem tutaj za dużo świateł. Potrzeba na nie spojrzeć i dopasować z blokami lodu, aby uzyskać lepszy efekt (WTF is that - pyt. redakcji jednoosobowej).[/color]
[/list]


I didn't use any texture pack.
I used WorldEdit and Voxel Sniper a bit, but after 1.4.6 update I couldn't do more ice and snow terrain, because we didn't update voxel for now. I'll add it after the contest.

[color=#008000]Nie używałem żadnego texture pack'a.[/color]
[color=#008000]Używałem plugin'ów World Edit i Voxel Sniper troszkę, jednakże po aktualizacji 1.4.6 nie mogłem stworzyć więcej śnieżnych i lodowych terenów, ponieważ na serwerze nie zaktualizowaliśmy jeszcze Voxel'a. Dodam do po konkursie.[/color]
[/quote]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzięki Atexor, że przyspieszyłeś trochę to tłumaczenie, ale myślę, że w polskiej wersji napiszę nieco więcej o tym projekcie.
Podkreślę też, że angielską pisałem bez Google Tłumacza, więc błędów spodziewałem się od groma, ale jak nie wychwyciłeś niczego, oprócz tego 'some' i kilku innych to nieźle :)
A tak w ogóle to o co chodzi z tą redakcją jednoosobową?

Z tym tłumaczeniem, to nie chodziło mi o to, że nie potrafię przetłumaczyć czegoś, co sam napisałem (no łał), ale raczej o to, że nie miałem wczoraj czasu, aby pisać tę historię od nowa, tyle że w języku polskim.
Wstawię tutaj swoją wersję, bo kilka rzeczy w złym kontekście ująłeś (pozwolę sobie skopiować całość od ciebie i poprawić kilka błędów):


[quote]
[color=#008000][b]Witajcie![/b]
Na początku miałem kilka problemów (znowu...) z mapą i spędziłem dzisiaj wiele godzin, aby zrobić coś w tej jaskini.
Zdaję sobie sprawę z tego, że obecnie projekt nie jest dokończonym muszę zbudować jeszcze wnętrza wielu domów i hoteli, metro a także inne środki publicznego transportu, Kryształową Wieżę (z blokiem Beacon [ten świecący do nieba, co daje bonusy - przy. jednoosobowej redakcji :)]) na środku.[/color]
[color=#008000]Obiecałem wstawić projekt do konkursu Cavedin, więc tak zrobiłem, jednakże jest mi niezmiernie przykro, że nie mogłem (znowu...) tego skończyć.[/color]
[color=#008000]Tak więc zdecydowałem stworzyć historię mego podziemnego miasta i proszę nie śmiejcie się z mojego kulejącego języka =) [/color]
_________________________

[color=#008000][b][u]W roku 4168 według galaktycznego kalendarza, Kolonia Heak została stworzona przez cywilizację Svadr.[/u]
Ich technologia była znana jako najlepsza w całym wszechświecie, który został ograniczony powłoką Tern.
Poza Powłoką prawdopodobnie znajduje się Pustka. Są tu również Góry Kosmosu, ale nikt nie wie, jak one mogą istnieć. Jeśli ktoś mógłby zniszczyć Powłokę, wszechświat przestanie mieć rację bytu.
Svadr ma wiele potężnych statków z międzygalaktycznymi silnikami, mogą terraformować planety[/b][b], nawet gazowe olbrzymy. Na jednym z nich założyli kolonię, przeciwdziałając grawitacji planety.
Jest to silna, starożytna i mądra rasa, która nie prowadziła wojen.
Zaawansowana technologia doprowadziła do stworzenia sztucznego słońca. Mogli zrobić kolonię na planecie wędrownej (poza układem słonecznym), nazwali ją [u]Heak[/u].
Przez wiele lat Kolonia Heak rozwijała się pod sztucznym słońcem i wciąż istnieje.
Odkryto tam nowy, biały metal i stworzono podziemne miasta, które są fundamentem komunikacji na planecie. Rasa Heak odkryła niebieskie kryształy, które dawały miastom tanie i niezawodne źródło energii.
Na planecie Heak są dwie stolice - Gocick (na powierzchni) i Heak (pod powierzchnią ziemi).[/b][/color]

[color=#008000]Wysłałem obraz tego wszechświata, który stworzyłem kilka miesięcy temu, jednakże wciąż go rozwijam - cywilizację, fizykę i chemię tego wszechświata, planety, systemy słoneczne itp.
Jak widzisz[/color][color=#000000] [b](chyba widzicie, bo zwracam się do wszystkich, co czytają to)[/b][/color][color=#008000] tutaj są zamieszczone treści w innym języku - polskim - wyjaśniłem w nich praktycznie te same rzeczy co w powyższej Opowieści.
Skończę ten projekt po konkursie. Dziękuję za przeczytanie, mam nadzieję, że zrozumiałeś, co napisałem. (Kali jeść, Kali pić - przy. redakcji jednoosobowej).
Dziękuję, Grery (Grery? - pyt. redakcji jednoosobowej).[/color] [b]Grery to mój nick na Planet Minecraft, wystarczy wejść w link, który dałem wyżej :)[/b]

[color=#008000][b]Radzę Ci:[/b][/color][list]
[*][color=#008000]Graj na trybie gry Peaceful - potwory w mieście nie wyglądają za dobrze =)[/color]
[*][color=#008000]Graj na jasności (Brightness) ustawionej na co najmniej 70% - Nie zbudowałem tutaj za dużo świateł. Potrzeba na nie spojrzeć i dopasować z blokami lodu, aby uzyskać lepszy efekt (WTF is that - pyt. redakcji jednoosobowej).[/color]
[/list]
[b]Raczej przetłumaczyłbym to w ten sposób: Graj na jasności Bright, albo co najmniej 70% - nie zbudowałem w tym mieście za dużo świateł. Muszę najpierw wpaść na to, jak dopasować światła z blokami lodu (aby te nie topniały) i żeby uzyskać lepszy efekt.[/b]
[/quote]

Atexor trochę to dziwne, jeżeli historia wszechświata kojarzy się tobie z Mass Effect i Ogame. Oczywiście, grałem w obydwie gry, są świetne, ale nie rozumiem, w którym miejscu zauważasz te podobieństwo.
Raczej wątpię, aby przedstawiały one wszechświat, który jest zamknięty w bańce zwaną Powłoką Terna i na dodatek mieszczą się poza nią olbrzymie macki, których średnica jest większa niż 3 słońca obok siebie, a o wysokości to już szkoda gadać.

[img]http://cdn2.planetminecraft.com/files/resource_media/screenshot/1301/powloka_4543191.jpg[/img]

Podobieństwa to będą między innymi, to że występuje tam czasoprzestrzeń, czarna materia i energia, grawitacja, ogólnie fizyka w stanie prawie niezmienionym, chemia będzie zmieniona, o czym podam później, występują tam planety, gwiazdy, układy słoneczne i planetarne, wszelakie obiekty, jakie są w naszym wszechświecie, cywilizacje, podobne wynalazki - elektryczność, maszyny parowe itp. itd. dużo można by wymieniać.
Tworzę wikię o tym systemie rpg/wszechświecie, który kreuję, można go zobaczyć tutaj: [url="http://egzoplanet.wikia.com/wiki/Egzoplanet_Wiki"]http://egzoplanet.wi...Egzoplanet_Wiki[/url]


Co do wygranej:
1 miejsce - $60 na Steam
2 miejsce - $30 na Steam
3 miejsce - $10 na Steam
Każde miejsce ma też różne prestiżowe dodatki na stronę PMC i na swój profil.

Dzięki za opinię, ale na pewno wiele osób mnie wyprzedzi. Tym bardziej, że już koniec wstawiania projektów, a swój miałem niedokończony w momencie wstawiania, jak mówiłem oceniam go na 50%.
Możecie zobaczyć projekty innych: [url="http://www.planetminecraft.com/contests/caved-in-project-contest/entries/"]http://www.planetmin...ontest/entries/[/url]
Czas oceniania kończy się za około 4 dni, wtedy dowiemy się, które miejsce zdobyłem. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Atexor    424
Witaj :)
Jak mówiłem, zamierzałem Ci to przetłumaczyć, abyś "zabrał się za robienie pracy konkursowej", a nie tłumaczenia - wspomniałem o tym w pierwszym zdaniu.
Jednoosobowa redakcja, to ja :p. Często w różnych tekstach są wyjaśnienia itp. typu (XXX - przyp. redakcji). Ja się posłużyłem jednoosobową :)

Skojarzenia to universum, nowatorskie źródło energii, silniki międzygalaktyczne, terraformer (ogame :D)
Co do Grery - Aha :)
Co do liczby pojedynczej - a taki mały błąd ... typo ;)
Co do kontekstu - tłumaczyłem jak można zrozumieć, nie znam tego co Ci się gnieździ w głowie, jednak patrząc że tylko kilka razy mnie poprawiłeś, to chyba nie jest złe. Najgorsze do zrozumienia było zdanie z tą jasnością na końcu. Nawet wstawiłem na Tłumacza Google, bo nie wiedziałem co autor miał na myśli :D
[s]Co do ...[/s] Nie, za dużo "co do"! Wracając do samego projektu konkursowego - jest dużo prac, ale Twoja jest także super. Niemniej jednak masz mocną konkurencję, bo jak patrzę na niektóre twory, to mam ochotę się schować a im dać na Aliquam Pover Architekta :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W swoich projektach w ogóle za bardzo się boję używać WorldEdita. Nie w sensie, że jestem nim przerażony, tylko rzadko kiedy go używam, a powinienem, bo te świetne projekty są zazwyczaj wielkie, no nie?
I ta ich piękność pochodzi z ogromu, wielkich kolumn, balkonów, gzymsów, wystających elementów. Ogólnie łatwo widzieć kiedy taki "super projekt" jest całkiem łatwy do zrobienia. Nie mówię, że nie są świetne, ale ja jakoś nie umiem się dobrze posługiwać tym WE, aby też zrobić jakiś ogromny projekt.
A tymczasem moje projekty cech*ją (cenzura, haha :D) się tym, że są małe, dbam o szczegóły i bez WE długo mi to idzie, przez co wychodzi mały, ale oryginalny projekt. Powinienem więcej spędzić czasu z WE.

"Co do" twoich skojarzeń z innymi grami. Terraformowanie planety, to ogólna definicja, ale można to nazwać bardziej powszechnie: upodabnianie planety do ziemskiej, albo formowanie planety, aby była zdatna do życia. Wierz mi, że ten termin jest o wiele bardziej ogólny, niż tylko z Ogame :)
Silniki międzygalaktyczne też w wielu grach mogą się pojawić, albo uniwersach sci-fi. To nic innego jak silniki, które pozwalają danemu obiektowi podróżować między galaktykami. Może kiedyś stanie się to rzeczywistością też u nas.
To chyba na tyle, dzięki za pomoc w tłumaczeniu. Jak coś, to nie będę mógł teraz edytować tekstu na PMC, bo jest Reviewing Time, ale projekt mogę dalej budować u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Atexor    424
To miłego budowania u siebie :)
A termoformowanie ogólnie znam. Najbardziej z ogame, ale też z tego co ludzie chcą zrobić z Marsem. Widziałem już takie ala artworki jak chcą w ciągu 200 lat ludzie "zaziemować" Marsa.
A wracając do WE - też go mało używam, głównie do robienia gór, czy prostych rzeczy, z których wycinam kształty i modeluję - patrz mój były zamek :p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konstruktywne, rozbudowane oceny, po prostu się wzruszyłem. :)

Postęp prac jest bliski zeru, ponieważ szkoła się zbliża i koniec ferii, więc nie będę wchodził za często na kompa, a już tym bardziej na Minecrafta ._.

Jednak nie tylko mój postęp leci ślimaczym tempem, bo sędziowie, którzy oceniają te prace lenią się, jak nie wiem co...

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

Tak samo było z poprzednim konkursem.

 

Ogólnie, to wyłonili już 50 finalistów i znalazłem się w tym zaszczytnym gronie. Z niecierpliwością czekam na wyniki, bo chcę wiedzieć, jakie miejsce zajmę w Cavedin. Wiem, że nie będzie wysokie, bo mam w 50% skończony projekt, aż dziw, że mnie do finalistów wzięli. :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Iluvatar    6

Nawet przeglądałem PMC i ściągnąłem twoją mapę, nie wiedząc że jest twoja :D. Dopiero teraz zobaczyłem ten temat. Bardzo ładna kolonia,gratuluje wejścia do finału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po konkursie. Przypomnę, że w poprzednim (SkyLimit) miałem 41 miejsce. Teraz niestety nadal jestem na drugiej stronie, bo otrzymałem 27 miejsce, ale coraz bliżej wygranej :D

Muszę kiedyś się naprawdę za to wziąć, bo warto... I tak się cieszę, bo projekt nie jest skończony, a i tak jestem prawie w połowie finalistów

Tak więc - 27 miejsce na 472 projekty! :)

Dzięki za opinie.

 

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...