Skocz do zawartości
Night_Flash

[Tutorial]Tworzenie serwera na VPS lub serwerze dedykowanym.

Rekomendowane odpowiedzi

Night_Flash    16

Witam! W tym poradniku pokaże wam jak zainstalować serwer minecraft na serwerze dedykowanym lub VPS'ie opartym na Linuxie Ubuntu Server 12.04 LTS. Większość hostingów daje wybór jaką dystrybucje chcemy wykorzystać, a nawet jeśli tego nie udostępnia to większość opiera się na jakiejś dystrybucji Ubuntu LTS(Long Time Support)

  • Przewaga VPS'a i serwera dedykowanego nad serwerem wirtualnym.

    Zacznijmy od małego objaśnienia: serwer wirtualny, to serwer postawiony na serwerze dedykowanym, obok którego, na jednej maszynie stoją dziesiątki innych. Przykładowo te dostępne na:

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

    l

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    Jaki jest ich minus ? A właśnie to, że obok twojego serwera stoi duża ilość innych. Jeżeli hosting jest źle zabezpieczony - Tak, jak przydarzyło się to moim znajomym całkiem niedawno na zabijaka.pl - to jest możliwe, że ktoś, wykorzystując przerwę techniczną, zajmie twój port. Dodatkowo - nie dostajemy portu 25565, przez co każdy gracz będzie zmuszony dopisywać go po dwukropku do adresu serwera. No i najważniejsze: Dużo niższa wydajność. Pamiętajcie - ilość ramu pewnie i rośnie wraz z slotami na większości serwerów, jednak z procesorem może być inaczej. Serwery wirtualnie to dobre rozwiązanie na mały serwerek tak do 20 slotów, co w sumie też zależy od hositngu - czasem może to być mniej, czasem więcej. W wypadku VPS'a lub serwera dedykowanego - ten problem znika. Dostajemy własny adres IP oraz mocniejszą maszynę.
  • Różnica między VPS'em, a serwerem dedykowanym.

    Główną różnicą jest fakt, że VPS to tak naprawdę wydzielony obszar serwera dedykowanego, gdzie oprócz naszego VPS'a stoi też parę innych. Jest to oczywiście mniejsza ilość serwerów, więc i wydajność jest większa.
    I to w sumie jest najważniejsze, bo z tego wypływają pozostałe różnice. Warto zaznaczyć, że często podawane parametry VPS'a, to nie licząc RAMu parametry całej maszyny, a nie konkretnego VPS'a. Najogólniej: Serwery dedykowane, są stabilniejsze oraz mocniejsze od VPS'ów, jednak ich cena jest wyższa, a dla wielu serwerów minecraft VPS, może być wystarczający.
  • Wybór hostingu i maszyny.

    Osobiście polecam hosting OVH:

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

    jest to duża, międzynarodowa firma, posiadająca serwery dedykowane bardzo dobrej jakości.Co do VPS'ów, to chwilowo trwa zmiana ofery - stara była dość niekorzystna. Jednak nie polecam kupować serwerów dedykowanych kimsufi - jakościowo, są one bardzo kiepskie, lepiej zainwestować w droższego SP 16G lub jakiegoś dobrego VPS'a. Oprócz tego, wartymi uwagi hostingami są:

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    Wybierając serwer dedykowany powinniśmy zwrócić uwagę na 3 rzeczy:
    a) Procesor
    Najlepiej wybrać Xeona, lub jakiś 4 rdzeniowy i7 czy i5. Mniejsze już mogą sprawiać problemy, przy większej ilości slotów.
    b) Pamięć RAM.
    Tutaj wiele zależy od ilości slotów i pluginów. Większość hostingów przydziela 64MB na slot. W wypadku małej ilości pluginów może to wystarczyć. Osobiście jednak liczę ok. 128 MB lub nawet 160 MB na slot - często zostaje RAM, nawet przy pełnej ilości slotów, jednak lepiej mieć nadmiar, niż niedomiar. Dodatkowo na serwerze posiadam ponad 50 plugin'ów, nie licząc takich mniejszych jak PermissionEx czy CustomServerMessages, więc wykorzystanie RAM'u jest większe.
    c) Dysk twardy.
    Dysk twardy także ma znaczenie. Najlepszym rozwiązaniem jest dysk SSD 120 GB - na minecrafta wystarczy spokojnie, a zapewni dużą szybkość i niezawodność. Są one odporniejsze na wstrząsy i znacznie szybsze od standardowych dysków HDD. Jednak są one znacznie droższe i często niedostępne dla słabszych maszyn. Za to bardzo często oferowane są dwa dyski połączone w macierz RAID. Jest to bardzo dobre rozwiązanie. Najczęściej oferowane są RAID 0, RAID 1 oraz RAID 10(zwane też RAID 1+0) - można samemu wybierać jaki układ wykorzystujemy.
    RAID 0 - wykorzystuje oba dyski jako magazyny danych, zwiększając wielkość i szybkość proporcjonalnie do ilości dysków w macierzy - dla 2 dysków 2-krotnie, dla 3 dysków 3-krotnie itd.
    RAID 1 - łączy dyski w macierz o rozmiarze i szybkości 1 dysku, tworząc na pozostałych kopię danych, która jest tworzona i uzupełniania przez całą pracę serwera. W momencie awarii 1 dysku pojawia się informacja, a system bezproblemowo startuje z innego. Komputer będzie działał tak długo, aż wszystkie dyski nie ulegną awarii.
    RAID 10 - jest to połączenie macierzy RAID 1 w RAID 0. Potrzeba tutaj minimalnie 4 dysków. Łączymy je zwykle w pary po 2, każdą parę łączymy jako RAID 0 przez co dostajemy duży wzrost szybkości i rozmiaru, a także bezpieczeństwo RAID 1. Jednak sposoby łączenia zależne są od konfiguracji RAID!
    Więcej na ten temat można przeczytać tutaj:

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.



    W wypadku VPS'ów również należy zwrócić uwagę na te elementy, jednak należy doczytać czy hositng podaje parametry przypisane do 1 VPS'a, czy parametry całej maszyny. Dodatkowo bardzo ważnym elementem jest wirtualizacja. Kupując VPS'a pod gry NIE NALEŻY wybierać tych z wirtualizacją OpenVZ - nie nadaje się ona dla takich zastosowań. Zalecam wybór wirtualizacji Xen, Xen HVM lub VMWare. Ich zastosowanie jest droższe, więc ceny takich VPS'ów są wyższe, są jednak one wydajniejsze i bezpieczniejsze.
  • Połączenie SSH - Instalacja niezbędnych narzędzi oraz pierwsze połączenie.

    Po kupieniu maszyny, hosting zwykle wysyła na podany przez nas E-Mail hasło do konta root oraz adres IP maszyny. Są to dane do połączenia SSH. Aby tego dokonać musimy posiadać program, który nam to umożliwi, czyli

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

    lub

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

    . Poradnik będę opisywał na przykładzie PuTTy. Ufam, że procesu instalacji nie muszę opisywać.
    Po uruchomieniu programu wyświetli nam się takie okienko:
    1.png

    Uzupełniamy pola informacjami z panelu lub wiadomości E-Mail:
    Host Name (or IP address): Podajemy adres IP
    Port: Wpisujemy 22, jest to domyślny port i zaleca się go zmienić. O tym później.
    Naciskamy Open i powinno się pokazać takie okienko:
    2.png
    Jest to informacja, że pierwszy raz łączymy się z danym serwerem. Klikamy Tak i klucz zostanie zapisany, więc to okienko już więcej się nie pojawi. Pojawi się czarne okienko z napisem: "Login as:" - wpisujemy root, następnie zostaniemy poproszeni o hasło, wpisujemy takie jakie zostało podane w panelu lub E-Mailu. Mała uwaga: Wpisywanie hasła w konsoli jest całkowicie niewidoczne - nie pokazują się ani gwiazdki, ani nic innego. W tym momencie uzyskaliśmy dostęp do root'a - głównego administratora w systemach typu linux. Zaczniemy od pobrania paru najpotrzebniejszych narzędzi.
    a) Screen.
    Screen jest programem umożliwiającym uruchomienie minecraft'a w tle. Oznacza to, że możemy uruchomić minecraft'a i zamknąć okno SSH, a serwer nadal będzie działał, a my będziemy mogli wykonywać różne operacje w konsoli. Więcej o tym programie:

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    Część dystrybucji oraz hostingów ma go od razu zainstalowanego. Aby to sprawdzić wystarczy spróbować go zainstalować. Instalujemy go pisząc:

    apt-get updateapt-get install -y screen
    Jeżeli jest zainstalowany, to zostanie zaktualizowany lub pojawi się informacja, że jest w najnowszej wersji, jeśli nie jest - zostanie zainstalowany. O samym jego użyciu, będzie później.
    b) htop
    Jest to proste narzędzie, odpowiednik Menadżera Zadań z Windowsa, umożliwia zamknięcie procesu, który się zawiesił itp.

    apt-get install -y htop
    Używamy go wpisując w konsole htop, wyświetli się taki ekran:
    4.png
    Operując strzałkami zjeżdżamy na odpowiedni proces i klikając F9, zabijamy go. UWAGA! Zabijajcie procesy tylko te, które jesteście pewni, że są to odpowiednie procesy! Odradzam uczyć się tego programu metodą prób i błędów. Jeśli chcecie się nim pobawić, możecie zainstalować sobie Ubuntu jako wirtualną maszynę i tam próbować!
    c) Java
    Jak wiecie, bez tego nie uruchomimy minecraft'a - czy to serwera, czy klienta. Instalacja przebiega w następujący sposób:

    apt-get install -y python-software-properties
    apt-add-repository ppa:webupd8team/java
    apt-get update
    apt-get install -y oracle-java7-installer
    W ten sposób Java została zainstalowana.
  • Tworzenie użytkownika minecraft oraz zmiana portu SSH.

    Ze względów bezpieczeństwa i zdrowego rozsądku - nie korzysta się w zwykłym użytkowaniu z konta root'a. Ma ono za dużo uprawnień. Do minecraft'a stworzymy inne konto. Nazwa jest dowolna, ja będę pisał poradnik na przykładzie użytkownika minecraft. Aby stworzyć nowego użytkownika wpisujemy:

    useradd -m minecraft
    Ta komenda stworzy nam tego użytkownika oraz utworzy jego folder domowy. Jeżeli system nie poprosi o hasło, to ustalamy je tą komendą:

    passwd minecraft
    I dwukrotnie podajemy hasło.
    Następną rzeczą jaką przyjdzie nam zrobić jest połączenie SFTP. Sposób łączenia jest bardzo podobny do FTP oraz obsługuje go część programów do FTP, m.in.

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

    . Niestety Total Commander wymaga

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

    do tego połączenia. Jeśli ktoś nie chce korzystać z żadnego z tych programów, a program, którego używa nie obsługuje SFTP może użyć

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

    . Opiszę ten kro na przykładzie FileZilli:
    W wypadku SFTP nie można wykorzystać paska szybkiego łączenia, musimy otworzyć Menadżer Stron i tam skonfigurować połączenie. Aby do niego wejść klikamy ikonę pod menu "Plik":
    6.png
    Otworzy się nowe okno, klikamy w nim Nowy Adres, zapisujemy pod jaką nazwą chcemy i uzupełniamy:
    7.png
    Proszę pamiętać o zmianie protokołu na SFTP. Po uzupełnieniu klikamy "Połącz". W wypadku pola Typ logowanie zalecam użyć Pytaj o hasło i podawać hasło za każdym razem gdy się łączymy, Cofamy się z folderu root do folderu głównego, wchodzimy do /etc/ssh i otwieramy plik "sshd_config" - powinien to być ostatni plik na liście. Zaczniemy od znalezienia linijki z portem - powinna być to 5 linijka. Ze względów bezpieczeństwa, zmieniamy ją na dowolny wolny port, np. 32112, 45875, 14789 lub inny, który sami sobie wymyślicie. Porty możecie wybierać z liczb z zakresu od 1025 do 65535, zaleca się korzystanie z zakresu rozpoczynającego się od 49152, kończącego na 65535 - są to porty dynamiczne/prywatne. Następnie na samym dole pliku dopisujemy linijkę o takiej treści:

    AllowUsers minecraft root
    Na koniec zmieniamy subsystem, znajdujemy linię(domyślnie 76) rozpoczynającą się tak:

    Subsystem
    I zmieniamy ją całą na taką:

    Subsystem sftp internal-sftp
    Po tym zapisujemy plik i wrzucamy z na serwer.
    W konsoli wpisujemy następujące polecenie:

    service ssh reload
    Wracamy do FileZilli i wchodzimy do folderu: /home/minecraft. Odnajdujemy plik .bachrc i na samym dole dopisujemy:

    alias minecraft='/home/minecraft/minecraft.sh'
    Zapisujemy i wrzucamy na serwer.
  • Instalacja minecraft'a.

    W tym momencie możemy zamknąć to połączenie i spróbować połączyć się jako użytkownik minecraft. Wystarczy zmienić nazwę użytkownika root w wcześniej ustalonym połączeniu na minecraft, podać odpowiednie hasło i powinno działać. Domyślnie znajdziemy się w folderze: /home/minecraft. Tworzymy w nim folder serwer, a w nim znowu folder serwer. Dlaczego ? Z powodu skryptu, który umożliwi tworzenie komendą w konsoli backup'ów map oraz całego serwera. Po stworzeniu tych powinniśmy się znajdować w: /home/minecraft/serwer/serwer - do tego folderu wklejamy craftbukkit.jar (usuwając z nazwy wersję minecraft i informacje o buildzie) i oczywiście resztę plików jeśli mamy już coś gotowe ;) Po skopiowaniu wracamy do folderu minecraft i wklejamy tam skrypt o którym mówiłem wcześniej:

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    Skrypt posiada następujące komendy:
    run - uruchamia serwer oraz wchodzi w konsole
    start - uruchamia serwer bez wchodzenia w konsole
    restart - restartuje serwer z wchodzeniem w konsole
    rest - restartuje serwer bez wchodzenia w konsole
    backup - tworzy kopie całego serwera.
    worldbackup - tworzy kopie map
    kill - zabija serwer. UŻYWAJ TYLKO GDY SIĘ ZAWIESI!
    reset - zabija serwer i uruchamia go ponownie z wejściem w konsole. UŻYWAJ TYLKO GDY SIĘ ZAWIESI!
    Skrypt zostanie jeszcze poprawiony wizualnie i aktualizacja zostanie tutaj wgrana ;)
    Teraz zamykamy połączenie przez root'a i logujemy się jako minecraft. Próbujemy wpisać komendę minecraft. Jeżeli wyświetla, że nieznana komenda - przeanalizuj cześć z dopisaniem do pliku .bashrc linijki z aliasem. Jeżeli działa, to możesz już spróbować uruchomić swój serwer wpisując minecraft run.
  • Instalacja MySQL.

    MySQL to(bo pewnie wolelibyście wiedzieć co instalujecie ;) ) baza danych, niezbędna do działania części plugin'ów(np. LogBlock). Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jeżeli nie masz zamiaru korzystać z plugin'u, który wymaga tej bazy do działania, to nie musisz jej instalować - będzie ona tylko zbędnym procesem na maszynie.

    Musimy ponownie połączyć się przez PuTTy(lub klient SSH, którego używacie) jako root i wpisać następującą komendę:

    apt-get install -y mysql-server
    W czasie instalacji zostaniemy poproszeni o podanie hasła do OSOBNEG konta root dla bazy danych - MySQL ma swoje własne konta, niezależne od tych znajdujących się na maszynie, ich nazwy mogą się pokrywać jednak hasła mogą być różne, a jest to nawet zalecane.
    Następnie musimy stworzyć bazę danych i użytkownika, który będzie miał do niej dostęp. Logujemy się jako root do MySQL:

    mysql -p -u root
    Zostaniemy poproszeni o podanie hasła i wejdziemy wtedy do konsoli MySQL. Na wstępie zaznaczam, że wszystkie komendy wpisywane w tej konsoli trzeba zakończyć znakiem średnika - ";" - jeżeli go pominiemy konsola uzna, że chcemy dodać kolejną linijkę tej samej komendy i przerzuci nas do nowego wiersza.
    Wpisujemy następujące komendy:

    CREATE DATABASE minecraft;
    GRANT ALL PRIVILEGES ON minecraft.* TO minecraft@'localhost' IDENTIFIED BY 'haslo123';
    Pierwsza komenda tworzy bazę danych minecraft, druga nadaje wszystkie uprawnienia do tej bazy użytkownikowi minecraft łączącego się z localhost(uniemożliwia to połączenie się z bazą danych, jeżeli połączenie nie następuje z naszej maszyny) z hasłem "haslo123". Nazwa bazy danych i użytkownika może być inna, jeżeli ktoś chce to może stworzyć bazy danych pod każdy plugin osobno. Wychodzimy z konsoli MySQL:

    \q
    Możemy teraz zamknąć nasze połączenie z SSH. Wszystko powinno działać, można podać informację niezbędne do połączenia w plugin'ie, znajdujemy odpowiednie linijki i uzupełniamy wg. wzoru(uwaga poszczególne nazwy mogą się różnić, jednak to to samo - np. user zamiast username, lub pass zamiast passowrd itp.):

    host: localhost
    port: 3306
    username: minecraft
    password: haslo123
    database: minecraft
    Część z was słyszała pewnie - lub używała - phpMyAdmin, jest to narzędzie do zarządzania bazą danych MySQL. Wymaga ono jednak tzw. Apache - serwera HTTP, który umożliwi wykonywanie skryptów php. Nie są one potrzebne do działania naszej bazy danych, dlatego nie będę opisywał ich instalacji - byłby to tylko zbędne procesy na waszej maszynie.
  • Konfiguracja bukkit'a.

    Po pierwszym uruchomieniu pojawi nam się sporo plików:
    - banned-ips.txt
    Plik zawiera listę zbanowanych przez komendę /banip IP.
    - banned-players.txt
    Plik zawiera listę zbanowanych przez komendę /ban graczy.
    - bukkit.yml
    Plik z dość ważną konfiguracją serwera. Poniżej jest on dokładnie opisany.
    - help.yml
    Plik umożliwia zarządzanie wyglądem i treścią bukkitowego /help, więcej tutaj:

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    - ops.txt
    Plik zawiera listę opów serwera. Każdy nick oddzielony jest Enterem. Opy posiadają wszystkie uprawnienia bukkit'a oraz większość uprawnień pluginów(należy o tym doczytać w opisie pluginu)
    - permissions.yml
    Plik umożliwiia tworzenie własnych node(notek permisji, np. bukkkit.commands.ban) i przypisania do nich innych, zastępując w ten sposób kilka node jedną. Więcej tutaj:

    Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


    - server.log
    Zawiera logi serwera.
    - server.properties
    Plik z dość ważną konfiguracją serwera. Poniżej jest on dokładnie opisany.
    - white-list.txt
    Gdy jest ona włączona znajduje się tutaj lista graczy, którzy mogą wejść na serwer. Nicki są oddzielane enterem.

    Teraz omówimy dwa pliki: server.properties oraz bukkit.yml, zaczniemy od server.properties, który po pierwszym wygenerowaniu wygląda tak:


    #Minecraft server properties
    #Mon Feb 11 11:25:49 CET 2013
    generator-settings=
    allow-nether=true
    level-name=
    worldenable-query=false
    allow-flight=false
    server-port=25565
    level-type=DEFAULT
    enable-rcon=false
    level-seed=
    server-ip=
    max-build-height=256
    spawn-npcs=true
    white-list=false
    spawn-animals=true
    snooper-enabled=true
    hardcore=false
    texture-pack=online-mode=true
    pvp=true
    difficulty=1
    gamemode=0
    max-players=20
    spawn-monsters=true
    generate-structures=true
    view-distance=10
    motd=A Minecraft Server
    Przepraszam za wstawienie niedokończonego - zostanie dokończony jeszcze dziś lub jutro.

Aktualnie to na tyle! Rozszerzę poradnik o konfigurację początkową bukkita oraz opiszę kilka wybranych pluginów.

Lista pluginów, które zamierzam opisac:
- Chatter
- LogBlock
- WorldEdit
- WorldGuard
- MultiVerse
- Essentials
- ChestShop
- SimpleRegionMarket

Jeżeli chcesz, żebym opisał jakiś plugin - napisz. Jeśli będę potrafił, na pewno to zrobię.

Wszystkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania całości oraz części poradnika! Zakaz RIP'owania! Użycie poradnika na innych stronach lub forach tylko za zgodą autora!
Podpinam //Adeo

Edytowane przez Night_Flash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Night_Flash    16
Dzięki za plusa. Poradnik jeszcze troszkę rozwinę, poprawię przejrzystość, ale przyklejenia nie odmówię ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
KaoPL    107
[ciach] i juz wiemdlaczego nawet, gdy kupilem najdrozszy serwer na craftserve to mi zamulalo

[color=green]Zabrania się używania wulgaryzmów nawet w zakropkowanej formie, upomnienie słowne.//Adeo [/color]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Night_Flash    16
Dodałem instalację bazy danych MySQL oraz listę plugin'ów, które zamierzam tutaj dokładnie opisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ProTeza    2

Ciekawy poradnik, dobrze opisany, są zrzuty z ekranu, polecam! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gaculu    1

Polecałbym dodać info, że zależnie od dysytbucji linuxa komendy mogą się różnić. Na ubuntu będziesz miał apt-get na centOS będzie yum a np na gentoo emerge czy też pkg_add na FreeBSD. 

 

Zaznaczm też, że na wielu dedykach trzeba odblokować porty w iptables.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Redux    168

Warto jeszcze wspomnieć o dystrybucji MineOS, który jest zaprojektowany właśnie pod Minecraft. Umożliwia łatwiejsze zarządzanie i konfigurowanie serwera. Niestety nie jest on dostępny w większości VPS'ów, więc to rozwiązanie głównie dla serwerów dedykowanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mega444    13

Bardzo dobry poradnik ;)

Postarałeś się widzę, że ludzie z minecraft.pl są bardziej ogarnięci niż ci z MPCForum ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Plip Games    23

Właśnie podklejcie to! I łap plusa napewno komuś się przyda!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Janek112    0

Widać, że się napracowałeś :) Bardzo fajny poradnik, masz plusa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spawacz    0

Wszystko zrobiłem po kolei, za pierwszym razem chciałem nie zmienić nicku i dać jak tu - minecraft.

Problem w tym, że gdy mam już wpisać w konsolę "minecraft" - pisze, że nie mam uprawnieć (permission).

Sprawdzałem kilka razy z tym allowuser i jest jak tu, więc nie wiem o co chodzi.

Mam ubuntu 12.04 64bit

 

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
spawacz    0

Nawet na root jak to dałem to mam permission denied

-bash: /root/minecraft.sh: Permission denied
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
macieko120    0

Zrobilem wszystko jak w temacie ale pisze: -sh: minecraft: not found :/ Przesle bashrc: 

 

 

# enable programmable completion features (you don't need to enable
# this, if it's already enabled in /etc/bash.bashrc and /etc/profile
# sources /etc/bash.bashrc).
if [ -f /etc/bash_completion ] && ! shopt -oq posix; then
    . /etc/bash_completion
fi
alias minecraft='/home/minecraft/minecraft.sh'

 

 

Tak wygladaja ostatnie linijki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
macieko120    0

Wklej może gotowe Bashrc Co ?? Przyda sie. Pracuje na ubuntu 12,04.02. Podeslij plik na skype mciek222 :)

PROOSZE.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Night_Flash    16


Zrobilem wszystko jak w temacie ale pisze: -sh: minecraft: not found :/ Przesle bashrc: 

 

 

# enable programmable completion features (you don't need to enable
# this, if it's already enabled in /etc/bash.bashrc and /etc/profile
# sources /etc/bash.bashrc).
if [ -f /etc/bash_completion ] && ! shopt -oq posix; then
    . /etc/bash_completion
fi
alias minecraft='/home/minecraft/minecraft.sh'

 

 

Tak wygladaja ostatnie linijki...

 

Gdzie jest .bashrc i jaki linux ?

 

 



Wszystko zrobiłem po kolei, za pierwszym razem chciałem nie zmienić nicku i dać jak tu - minecraft.

Problem w tym, że gdy mam już wpisać w konsolę "minecraft" - pisze, że nie mam uprawnieć (permission).

Sprawdzałem kilka razy z tym allowuser i jest jak tu, więc nie wiem o co chodzi.

Mam ubuntu 12.04 64bit

 

Proszę o pomoc

 

Jak wywołujesz komendę ? Sprawdź właściciela pliku minecraft.sh i podaj jakie ma uprawnienia.

 

 



Wklej może gotowe Bashrc Co ?? Przyda sie. Pracuje na ubuntu 12,04.02. Podeslij plik na skype mciek222 :)

PROOSZE.

 

Nie wkleję gotowego .bashrc, ponieważ od osób, które chcą uruchamiać w ten sposób serwer wymaga się paru umiejętności, w tym elastyczności i rozumienia swoich dystrybucji systemu linux oraz umiejętności wyszukiwania informacji w internecie. Jest to dość bezpośrednie, jednak jeżeli chcesz swój serwer postawić w sposób opisany w tym poradniku musisz dać radę sobie ze wieloma problemami, na które nie znajdziesz tutaj rozwiązania, ale gwarantuje Ci, że ktoś miał taki lub podobny problem już kiedyś, i będzie gdzieś sposób postępowania przy tym problemie opisany w internecie. A samo uzupełnienie .bashrc nie wymaga nic więcej ponad zrozumienie tego co jest w nim napisane oraz logicznego myślenia - w tym analizowania przykładów i na ich podstawie zmiana ew. błędnego gotowego kodu na prawidłowy(chociaż, zamieszczony w poradniku jest prawidłowy).

 

 

Przepraszam też, że nie rozwijam tego tematu zgodnie z zapowiedziami. Gdy znajdę czas, odświeżę trochę pamięć na temat serwerów bukkit, sprawdzę co się pozmieniało i zacznę go dalej rozbudowywać.

Edytowane przez Night_Flash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Waterovsky    1

Próbowałem kiedyś postawić serwer na vps, ale coś nie chciało działać. Mam nadzieję, że teraz będzie ok;) +

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, zdecydowanie najlepiej jest stawiać serwer na VPS'ach gdyż wydajność jest lepsza.

Na serwisach typu craftsite.pl na jedną maszynę pakują z 20 osób kosztem wydajności.

 

Polecam hosting sored.pl gdzie oferuje dobre VPS'y i konfigurację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witaj, mam problemy właśnie z tym samym co kilku moich poprzedników - z dostępem do komendy "minecraft".

 

To co napisałeś przepisałem zgodnie z poradnikiem (od razu w następnych linijkach, bez robienia odstępów), pomyślałem, że może zrobiłem literówkę i skopiowałem na żywca ale też to samo i nwm. Trochę pomocy?, patrzyłem w necie, wiele tematów o minecraft ale żaden o serverze, o aliasie też nie pomógł (chociaż teraz się wie dzięki temu co jest komendą, użytkownikiem itp w linijce), a tak to nic.

 

EDIT: Chciałbym dodać, że nie używam silnika craftbukkit lecz mcpc+ (oczywiście zmieniłem w skyrpcie z "craftbukkit.jar" na "mcpcplus.jar" ale dalej nie działa.

 

EDIT: Dodałem wszelkie prawa do tego pliku to teraz zamiast braku pozwolenia pisze, że nie ma takiego pliku, o to co wyskakuje: "-sh: /home/minecraft/minecraft.sh: /bin/bash^M: bad interpreter: No such file or directory"

 

 

Znajomy zrobił to po swojemu, a skrypt uznał za derpny - to tyle z tego poradnika.

Edytowane przez DashieDragon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...