Skocz do zawartości
Minecraft.pl Server Banner
Elfusion

[Modding] Tworzenie Modów Do Minecraft'a

Rekomendowane odpowiedzi

Elfusion    0
[color=#222222][font='Helvetica Neue', Arial, Verdana, sans-serif][size=4][background=rgb(255, 255, 255)]

Witajcie, Niedawno stworzyłem swojego moda i postanowiłem się moją wiedzą z wami podzielić
Aby Stworzyć swojego moda potrzeba choć trochę znać Jave i angielski
Możemy Zaczynać Tworzenie. Pierw Musimy Pobrać Potrzebne Programy:

1.Pobieramy Programy:
[spoiler]
1.Pobieramy JDK [url="http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/index.html"]http://www.oracle.co...oads/index.html[/url]
2.Instalujemy to co pobraliśmy
3.Dodajemy zmienną środowiskową dla javy: Komputer > PPM na tle > Właściwości > Zaawansowane > Zmienne środowiskowe > Do path dodajemy ścieżkę do javy.
4.Uruchamiamy wiersz poleceń i wpisujemy javac. Jeśli wyświetla się lista to możecie robić dalsze punkty . Jeśli konsola nie rozpozna polecenia, sprawdź czy dobrze dodałeś zmienną środowiskową.
5.Pobieramy Nasz program Główny MCP [url="http://www.mediafire.com/?c6liau295225253"]http://www.mediafire...c6liau295225253[/url]
6.Tworzymy gdzieś folder i kopiujemy do niego zawartość pobranego MCP.
7.Teraz Musimy Pobrać Czystego minecraft.jar kiedy wchodzimy do minecraft zaznaczamy opcje Force Update
8.Pobieramy ModLoader [url="http://overcraft.pl/2012/04/modloader-1-2-5-wydany/"]http://overcraft.pl/...r-1-2-5-wydany/[/url]
9.Wchodzimy w appdata > .minecraft > bin > minecraft.jar, usuwamy META-INF, przenosimy pliki ModLoadera do minecraft.jar.
10.Kopiujemy foldery bin i resources z .minecraft do jars w folderze z MCP.
11.Pobieramy minecraft_server.jar z minecraft.net i kopiujemy go do jars w folderze z MCP.
12.W folderze z MCP uruchamiamy decompile.bat.
13.Pobierz Eclipse Classic 4.2 [url="http://www.eclipse.org/downloads/"]http://www.eclipse.org/downloads/[/url] .
I Gotowe Możemy Tworzyć Mody

Aby zkompilować kod uruchom recompile.bat
Aby uzyskać zkompilowane pliki moda włącz reobfuscate.bat , pliki będą w folderze mpc62\reobfuscate\minecraft .
[/spoiler]

2.Pierwszy Item
[spoiler]
Oto wzór naszego pierwszego itemu
[code]
package net.minecraft.src;

public class mod_NAZWAMODA extends BaseMod
{
public static Item NAZWAITEMU = new Item(ID).setItemName("NAZWAITEMU");
public String getVersion()
{
return "WERSJA";
}
public void load(){}
public mod_NAZWAMODA()
{
NAZWAPRZEDMIOTU.iconIndex = ModLoader.addOverride("/gui/items.png", "/ŚCIEŻKA DO TEKSTUR");
ModLoader.addName(NAZWAITEMU, "NAZWAWGRZE");
}
}
[/code]
NAZWAITEMU zastąp nazwą przedmiotu. ID dla przedmiotów to 255 i w góre, ja radzę zacząć od 500.
NAZWAMODA zastąp nazwą moda czyli nazwa twojego moda
WERSJA zastąp wersją moda
NAZWAWGRZE zastąp nazwą w grze
ŚCIEŻKA DO TEKSTUR zastąp ścieżką do naszej tekstury pamiętaj nazwa tekstury musimy zakończyć rozszerzeniem tekstury musi być .png

[code]
NAZWAPRZEDMIOTU.iconIndex = ModLoader.addOverride("/gui/items.png", "/ŚCIEŻKA DO TEKSTUR");
[/code]
to ustalanie ikony przedmiotu.


Oto przykładowy plik moda z przedmiotem:
[code]
package net.minecraft.src;

public class mod_tv extends BaseMod
{
public static Item pilot = new Item(500).setItemName("pilot");
public String getVersion()
{
return "1.0";
}
public void load(){}
public mod_tv()
{
pilot.iconIndex = ModLoader.addOverride("/gui/items.png", "/ModTV/itemPilot.png");
ModLoader.addName(pilot, "Pilot od telewizora");
}
}
[/code]
[/spoiler]
Jeśli Zauwarzyłeś Jakiś błąd To Prosze go zgłosić mnie[/background][/size][/font][/color]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dex3r    143
[quote][font=helvetica, arial, sans-serif][font='Helvetica Neue', ', Arial, Verdana, sans-serif} ']Jeśli Zauwarzyłeś Jakiś błąd To Prosze go zgłosić mnie[/font][/font][color=#282828][font=helvetica, arial, sans-serif] [/font][/color][/quote]
Zauważżżżżżyłem błąd.
BTW. Dużo lepsze poradniki na tym forum robi już Janto [url="http://forum.minecraft.pl/topic/12577-juz-robie-dwideo-tutoriale-po-polsku-o-moddingu/"]http://forum.minecraft.pl/topic/12577-juz-robie-dwideo-tutoriale-po-polsku-o-moddingu/[/url]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HARDKAMIL    16
Słuchaj, a zrobisz jeszcze jakieś poradniki?
Bo wszyscy mają zrobić poradnik o własnym portalu "wkrótce".
Może zrobisz serię na forum albo youtube?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jantomedes    75
[quote name='HARDKAMIL' timestamp='1354631915' post='101486']
Słuchaj, a zrobisz jeszcze jakieś poradniki?
Bo wszyscy mają zrobić poradnik o własnym portalu "wkrótce".
Może zrobisz serię na forum albo youtube?
[/quote]
Ktoś nawet cały czas robi... http://www.youtube.com/user/Brajl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ancient    0
Tak, Jantomedes ma super poradnik, jesli ktoś miał styczność choć by z c++ to powinien sobie poradzić. A ja mam eclipse juno.
Większość klas pochodzi z minecraft, java to nię bedzie wszystko, ale wam ułatwi naukę :)

co do tematu
i nazwa itemu i przedmiotu to to samo, po za tym nie uwzględniłeś gdzie mają być tekstury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HARDKAMIL    16

Ja mógłbym napisać poradnik o zaawansowanym modddingu, ale znając życie nie było by zainteresowania i wszyscy powiedzieli by, że za trudne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktos94852    3

Kiepskie... poza tym, modloader... ty wiesz cokolwiek o modowaniu, czy tylko przeczytałeś gdzieś pierwszy lepszy poradnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...