
-
Liczba zawartości
19 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
7 NeutralnaO matheuss
-
Tytuł
Początkujący
- Urodziny 21.07.1985
Informacje profilu
-
Wersja
Pełna
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnie wizyty
1 576 wyświetleń profilu
-
W takim razie przepraszam źle Was osądziłem, nieświadomy co stało się z moją pracą "magisterską" pt "Ekonomia a serwery RP w grze Minecraft" :)) Jeżeli jest coś w czym mógłbym Wam pomóc podczas "tworzenia" lub "prowadzenia" to chętnie wam pomogę.
-
Mam taką propozycje wymienicie się numerami gg zróbcie sobie konferencję i tam zarzucajcie się durnymi argumentami kto kogo zabił i po co. Zamiast gorzkich żali bardziej przydałaby się tutaj rzeczowa dyskusja o tym co i jak poprawić żeby serwer mógł działać lepiej. Moje propozycje zmian: 1. Odgrywanie postaci- wyznaczyć kilka osób, które potrafią odgrywać postacie i nadać im uprawnienia do karania graczy których zachowanie nie spełnia kryteriów RP. Jedna prosta kara Jail 10min + ewentualne mute 10min w razie konieczności. 2. Ekonomia- już mi się nie chce pisać, pisałem o ekonomi ale mój temat zastał usunięty bo przecież są ważniejsze tematy np "kto kogo zabił"
-
Oczywiście że grałem, cuboid jest niestety nieodzownym elementem serwera, ponieważ zachowanie graczy wymusza jego stosowanie.
-
Krzychu, pomysł ze slamsami bardzo dobry, co do podatków i ekonomi dalej upieram się przy swoich racjach z tematu który założyłem, weźcie je proszę pod uwagę. Nie wiem jak dokładnie wygląda wasz proces tworzenia serwera RP ale na forum przydałoby się kilka informacji o "świecie" w którym gracze maja odgrywać postacie bo co to za RP? Wymaga się od graczy kart postaci a na forum nie ma informacji dotyczących świata w którym maja grać. forum jest trochę zaśmiecone mało treściwymi pogaduszkami dotyczącymi tego kto i po co kogo i gdzie z jakich przyczyn zabił bądź nie zabił, załóżcie osobny temat (dział) żeby się gracze wygadali, a wy blokujcie usuwajcie czy co tam możecie to róbcie z bezsensownymi postami. Kolejna sprawa która mnie interesuje, ciężko mi zrozumieć po co budować olbrzymie miasto z ratuszem i targiem skoro w mieście żyje i mieszka 10-20 osób? Wiem że fajnie się tworzy "epickie", "majestatyczne" budowle, miasta tylko jaki jest ich sens skoro na serwerze będzie 10 osób? Zróbcie osadę niewielką, dosłownie kilka chat, plus drewniany "mur" z wyl pvp bez mobów, i niech zacznie się gra. Gracze będą z wydobytych materiałów ulepszać i powiększać osadę, i w zbliżony do naturalnego sposób osada zmieni sie w miasteczko, wtedy można pomyśleć o podatkach radzie burmistrzu itd. Inaczej by sprawa wyglądała gdybyście mieli 100 pewnych solidnych rozumnych graczy wtedy można budować na start wielkie miasto. Mówię wam zacznijcie od osady, pozwólcie graczom ją rozwinąć, pozwoli to na rozwój ekonomi w początkowej fazie gry, Później należy pamiętać iż każda nowa budowla w mieście nie ma prawa powstać z materiałów które nie zastały kupione od graczy, to tworzy i pomaga podtrzymać ekonomię.
-
Dziękuję, obawiałem się że będzie do poprawy. Jakiś taki irracjonalny lęk.....czai się zawsze gdzieś na dnie podświadomości...czyżby to strach przed odrzuceniem..? ciekawe ileż to się człek rozumny o samym sobie może się dowiedzieć z forum:) hehe
-
Nick w grze: matheussrulez (wiem mało fabularny nick ale w czasach gdy w świecie sześcianu nie znano czerwonego proszku lepszy nie był potrzebny, a później nie było możliwości zmiany- ach te błędy młodości) Premium: Tak Opis Postaci: Wysoki, szczupły, starszy mężczyzna w trudnym do określenia wieku, niechlujny wygląd mocno kontrastuje z dostojną surową twarzą, przenikliwe oczy o trudnym do określenia ciemnym kolorze hipnotyzują, a po pewnym czasie przyprawiają o ból głowy. Każdy jego ruch wydaję się długo planowany, jakby ruch ręki z kuflem był dla niego pojedynkiem szachowym z całym wszechświatem a stawką losy ludzkości. Raczej małomówny, ostrożnie dobiera słowa, jednak rozmowa o uprawie warzyw może przerodzić sie w usypiająco nudny monolog, innym zaś razem polityczna dysputa o długofalowych skutkach programu resocjalizacji więźniów poprzez prace, zostanie skwitowana krótko - "czas pokaże". Trudno przewidzieć jego zachowanie, na ogół trzymający sie na uboczu- zarówno politycznym, towarzyskim jak też pod względem doboru miejsca zamieszkania, może z nieznanych powodów włączyć się w najmniej spodziewanym momencie do dowolnej dysputy. Moja definicja role-play:: Roleplay to nic innego jak odgrywanie. Rozumiem iż autor pytania miał na myśli "odgrywanie" w kontekście "odgrywania postaci" które to z kolei, wyewoluowało z gier fabularnych, których kwintesencję stanowiło właśnie owo "wcielanie się w wykreowaną wcześniej, a także rozwijającą się i podatną na wpływ świata, którego opis, oraz zasady działania opisuje tzw. narrator, bądź Mistrz Gry". Biorąc pod uwagę fakt, iż pytanie prawdopodobnie dotyczy tutaj definicji odgrywania postaci w kontekście Gry MC, należy zwrócić uwagę na bardzo ciekawą zależność, a mianowicie - Narrator zastąpiony został przez ekran komputera (lub innego urządzenia kompatybilnego z grą), mechanikę gry określa Administracja ( + support), natomiast gracze korzystając z "czatu" starają się odgrywać swoje postacie. Sprawa wydaje się jednocześnie prostsza względem pierwotnych RPG ("papierowych") gdyż opisy czynności i wyglądu postaci mogą być mniej precyzyjne (co nie znaczy że takie mają być) , z drugiej jednak strony bardzo ciężko utrzymać właściwy "klimat" rozgrywki w tym stylu, gdyż nie wszyscy potrafią wpasować się w epokę w jakiej toczy się akcja, tzn. dostosować język, zachować odpowiednie formy wypowiedzi, głupio trochę gdy w średniowiecznym świecie, rycerz krzyczy do króla "- ziomuś wyślij mi priva jakie masz sety, itemy!!!O.O itp". Z całego serca Życzę powodzenia całej Ekipie oby Wasza praca przyniosła Wam więcej radości niż hmm "napadów destruktywnych myśli" - Camil chyba pamiętasz jak to jest:)
-
Proponowany harmonogram pracy: 1. Zbudować spawn 2. Zbudować wioski startowe (dodać warpy) 3. Połączyć wioski drogami 4. Wybudować kilka "ciekawych lokacji" np. latarnia morska, ruiny zamku, karczma itp (żeby jakiś klimat był Ad.1. Wyznaczyć osoby które zajmą sie budową spawna i tylko jego. Ad.2. Wyznaczyć ludzi do budowy wiosek w miejscach wcześniej ustalonych i zaznaczonych warpami (podać nazwy warpów na forum według wzoru podanego niżej) Ad.3. Po zakończeniu budowy wiosek i spawnu wyznaczyć ludzi do budowy drogi i "ciekawych lokacji" Wzór warpów dla wiosek: Przykład. Nazwa warpa: warp1 Położenie: Wioska Startowa 1 Charakterystyka: Budynki kamienne (10 szt., wymiary: szer.4,dł.6 wys. 8.gł.4), styl średniowieczny, drogi cobblestone (szer 8) gdy już zakończymy etap przygotowywania mapy, przetestujemy działanie pluginów. POWYŻSZY POST MA CHARAKTER POGLĄDOWY I NIE MA MOCY PRAWNEJ DOPóKI NIE ZOSTANIE ZAAKCEPTOWANY PRZEZ ADMINISTRACJĘ.
-
[quote name='Eryk Gębal' timestamp='1332674125' post='56632'] jak mozna sie dostac na white lista ???? bardzo chcialbym pograc na tym setwerze ze wzgledu na atmoswere mój nick to erykoo2 [/quote] tak oto przykład nie czytania forum pojawia się jak na zawołanie. PS. "atmosferę"
-
TEMAT TYLKO DLA OSÓB ODPOWIEDZIALNYCH ZA TWORZENIE NOWEGO SERWERA. Jak w temacie proponuje zabrać się poważnie do roboty i zakończyć jak najszybciej fuzję regnum i rolecraftu. Należy stworzyć listę osÓb ktÓrę będą brały czynny udział w tworzeniu serwera, aby było jasne kto się czym zajmuję, jak długo to potrwa, co trzeba zrobić. Proponuję następujący wzÓr listy osÓb. 1. Nick. 2. Zakres odpowiedzialności np. konfiguracja pluginÓw, tworzenie mapy, budowli itp.(jeżeli nie przydzielono ci konkretnego zadania, wpisz co możesz zrobić, na czym się znasz) 3. Przewidywana prawdopodobna data zakończenia projektu. Kolejnym ważnym krokiem jest jasne i precyzyjne określenie celÓw jakie chcemy osiągnąć należy określić już teraz zasady funkcjonowania serwera, "klimat" budowli itp.. Lepiej jest stworzyć serwer na określonych zasadach a nie dopasowywać zasady do serwera, ułatwi to też proces tworzenia jeżeli kilka osÓb zajmie się rÓżnym miejscami, mapami budowlami itp. Na koniec dlaczego uważam że należy właśnie tak postępować? Poniważ jak na razie: - przeciętny gracz nie ma zielonego pojęcia czego się spodziewać na nowym serwerze, potrzeba konkretnych informacji. - nie da sie określić kiedy serwer ruszy i czy ruszy ponieważ nikt tak do końca nie wie co i jak ma robić. - nie ma harmonogramu pracy, osÓb wyznaczonych do konkretnych zadań. WAŻNE: proponuje następującą listę priorytetÓw/harmonogram pracy: 1. Zdefiniowanie stylu architektonicznego obowiązującego na serwerze (lub w danych jego sektorach) 2. Ustalenie infrastruktury "startowej" np. Jakie drogi i gdzie, sklepy, budowle epickie, spawny itp. Jeżeli jednak mÓj pomysł uważacie za kiepski po prostu go usuncie, jeśli jednak jest dobry poprostu go zastosujcie. OSOBY NIE BIORĄCE CZYNNEGO UDZIAŁU W TWORZENIU NOWEGO SERWERA NIECH SOBIE DARUJA KOMENTARZE I PISZĄ NA PRIVA.
-
Faktycznie stworzenie procedury i powiązanie forum z grą to nie problem ale zauważ iż wprowadzając system pytanie > odpowiedź, gracz wcale nie musi czytać całego regulaminu Ci sprytni i leniwi przekleją lub przepiszą podania poprzedników, wcześniej stosowaliśmy system fabularno-opisowy coś w stylu rpegowskich opisów postaci, niestety jednak na 10 opisów 9 wymagało poprawy, ale niejednokrotnie ubaw był po pachy nie raz się tak uśmiałem że nie wiedziałem jak opis poprawić
-
[quote name='Camil' timestamp='1332595639' post='56359'] Taka notka do tego - każdy gracz będzie musiał zajrzeć na forum z samego faktu iż będą podania. [/quote] Podania to dobry pomysł, zręsztą mamy w tym wprawę
-
[quote name='Pepemag' timestamp='1332589966' post='56317'] Łatwe do powiedzenia, trudniejsze do zrobienia, nie da się wymusić na każdym by wchodził na forum a przecież nie wykluczone że jakiś gracz jest na serwerze a nie jest nawet zarejestrowany na forum. Podoba mi się twoja wersja z skinami, jestem za tym jak najbardziej za. [/quote] Wiem że nie każdy odwiedza forum, ale jeżeli nie odwiedza forum jest niezarejestrowany, nie powinien mieć żadnych praw, kolejność jedyna słuszna jest następująca: Rejestracja na forum> ogarnięcie forum> wejście do gry. nie może być inaczej.
-
Witam wszystkich, jestem nowy, ale kiedyś miałem (nie)przyjemność zarządzać serwerem MC, przeczytałem wasze propozycje, plany i żale odnosnie serwera i oto kilka mam nadzieje konstruktywnych uwag, które powinny sie przydać: 1. Pluginy są ważną częścią każdego serwera MC, niemniej jednak każdy z graczy, który nie miał okazji zarządzać serwerem nie ma zielonego pojęcia o tym jak cieżko jest poprawnie skonfigurować niektóre pluginy, a im jest ich więcej tym serwer trudniejszy do ogarnięcia jest też problem pluginów które ze sobą razem działać nie będą ponieważ się wzajemnie wykluczają.lub blokują. 2. Stara dobra zasada mówi że nie da się wszystkich zadowolić, i dotyczy to też MC, trzeba zrozumieć iż admini i modzi starają się jak mogą ale nie jest możliwe żeby kazdy miał wszystko, musicie się nauczyć isć na kompromisy. 3. Poruszona przez kogoś kwestia kolejki (rolercostera), miałem kiedyś możliwość stworzenia metra (kolejki podziemnej) w jednym dużym miescia, było około 5-7 stacji i każda stacja była połączona z każdą inna stacja tak że można było dojechać bezkolizyjnie (a to ważne) z dowolnej stacji A do dowolnej innej stacji. tunele metra miały 3 kondygnacje! i wymagały kilku skomplikowanych pluginów do obsługi. camil92pl powinien pamiętać ile pracy nas to kosztowało. Widze dwa rozwiązania, jeżeli zdecydujecie(my) się na kolejke trzeba poważnie przemyśleć co dokładnie ma ta kolejka robić (poza tym że będzie jeździć) jeżeli już będziecie ją tworzyć służe radą i pomocą. 4. Kwestia skinów, jeżeli serwer ma mieć jakiś klimat jakikolwiek, to odpowiedni dobór skinów powinien być decyzją odgórną, np. kilka wybranych odpowiednio "ograniętych" osób powinna wybrać odpowiednio dużo (kilkaset) skinów dostępnych w necie i liste tą zamieścić na forum po czym gracze mogli by dane skiny w łatwy sposób sobie wgrać. Dlaczego tak to powinno wyglądać? ponieważ zamieszczenie w regulaminie informacji iż skin gracza powinien oddawać klimat serwera spowoduje tylko serie nieporozumień typu: "admin- graczuXX zmien skin gdyż jest nieodpowiedni i psuje klimat" "graczXX- jak to psuje przecież mam skin rycerza, pasuje do średniowiecza.." "admin- masz skin Lorda Vadera on nie pasuje do średniowiecza" - to tylko przykład ale pewne rzeczy trzeba w pewien sposób narzucić odgórnie aby uniknąć nieporozumień. 5. Kwestia spawna dla nowych graczy i setek tysięcy tabliczek do przeczytania to niestety wina i problem graczy którzy maja gdzieś forum serwera i wbijają tylko pograć bo przecież "MC był taki prosty na singlu więc na multi też ograną" a tu problem "dlaczego nie mogę kopać" dlaczego zginąłem gdzie jest miasto itp itd. JEŻELI KAŻDY BĘDZIE PRZED KAŻDYM WEJŚCIEM DO GRY SPRAWDZAŁ NOWOŚCI NA FORUM TO NIE BĘDZIE TRZEBA DAWAĆ ŻADNYCH TABLICZEK.