Skocz do zawartości
SSslimer

[1.7.10][Forge][Survival][Wioski NPC] Mod Better World - Survival jakiego nie widziałeś!

Rekomendowane odpowiedzi

FVJRUWb.png

 

 

 

Witam, chciałbym zaprezentować wam modyfikacje mojego autorstwa.

Czytajcie dalej by dowiedzieć się więcej o projekcie.

 

 

1.Podstawowe informacje

[spoiler]

Głównym celem modyfikacji jest rozbudowanie gry pod aspektem survivalu, urozmaicenie świata oraz poszerzenie interakcji z wieśniakami. Projekt jest otwarty, każdy może dorzucić własny pomysł. Obecnie prowadzone są intensywne prace nad modyfikacją, które będą szkieletem do dalszych dodawanych nowości.

[/spoiler]

 

2.Szczegółowy opis

[spoiler]

Modyfikacja na chwile obecną posiada dużo nie połączonych elementów. Powoli pracuje nad połączeniem wszystkiego. Z tego powodu postanowiłem podzielić wdrążone nowości na dwie grupy: pierwsza dotyczy zmian ze światem oraz survivalem, druga wiosek NPC.

 

Zmiany w świecie

[spoiler]

Rudy

[spoiler]

Do gry dodałem 3 rudy, planuje dodać ich więcej w miarę rozwoju modyfikacji.

W tej wersji są: ruda siarki, miedzi oraz boksyty.

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

 

 

Urozmaiceniem tego są nietypowe jak na Minecrafta złoża, maja przypominać obecne na Ziemi.

Są niezwykle rzadkie lecz bardzo bardzo duże. Niektóre z rud generują się tylko w taki sposób, dla innych jest dodatkiem.

Rudy które mogą być takie jak mowie to: węgiel, żelazo, miedź, boksyty. Istnieją dodatkowo rudy pojawiające się tylko w specyficznych biomach. Nie zdradzę które i gdzie. Powodzenia w odkrywaniu p4-smile.png

[/spoiler]

 

Materiały i narzędzia

[spoiler]

Modyfikacja dodaje kilka nowych materiałów: miedź, brąz i stal (oraz chwilowo bezużyteczne aluminium)

iwr0lcg.jpg

Miedź i brąz może zostać użyta to stworzenia każdego narzędzia.

Stal tak samo lecz bez miecza, zamiast tego hełm.

NW9EOhF.jpg

 

Miedź uzyskujemy z przetopu rudy, aluminium przetopu boksytów,a stal z ponownego przetopienia żelaza(zostanie zmienione), brąz chwilowo nie dostępny(razem ze stalą zostaną naprawione przy dodaniu nowego piecyka).

Miedź i brąz ma możliwość kopania tego co żelazny kilof, a stal - diamentowy.

[/spoiler]

 

Bronie

[spoiler]

Dodałem następujące bronie: oszczep, włócznie, długi łuk oraz kuszę.

Wszystkie bronie mają specjalna możliwość przebijania szkła. Gdy uderza w szklany blok z odpowiednia prędkością to zostanie on stłuczony.

 

kaNXRCp.jpg

Oszczep oraz włócznie to bronie miotane. Włócznia może zostać wykonana z: krzemienia, miedzi, brązu lub żelaza

 

Długi luk oraz kusza maja zmieniony czas naciągania cięciwy. Kusza dodatkowo posiada możliwość załadowania i oddania strzału w innym czasie. Długi luk strzela zwykłymi strzałami, a kusza dodanymi bełtami.

[/spoiler]

 

Pozostałe

[spoiler]

W ramach mojej nauki Javy nie każdy element moda jest chwilowo powiązany. Tak jest np. z betonem który dodałem jako pierwszy blok do modyfikacji. Posiada on 2 odmiany: zwykły i zbrojony. Oba bardzo odporne lecz zbrojony niezwykle dobrze chroni przed TNT. Po zniszczeniu wypada z nich bruk.

L9DxEpO.jpg

Kolejny dodatek to receptura na proch strzelniczy mająca ułatwić jego pozyskiwanie i uniezależnić od creeperow itp.

 

Modyfikacja posiada 2 paczki językowe: polską i angielska US.

 

Dodatkowo wszystkie przedmioty itp. z modyfikacji znajdują się w oddzielnej zakładce w kreatywnym ekwipunku.

[/spoiler]

Crafting i przepalanie

[spoiler]

Crafting

[spoiler]

rOmOYRC.jpg Długi łuk

8irCJ3g.jpgKusza(wykorzystując zwykły łuk)

unT9JPG.jpgBełty

LW7q0HX.jpgOszczep

EBINaiq.jpgWłócznie(z rożnych materiałów)

 

vm6dsn2.jpgBeton

AVd11sR.jpgBeton zbrojony

[/spoiler]

Przepalanie

[spoiler]

tPTSVHM.jpgMiedź

Z1QyzJ7.jpgStal

8Yp1cwm.jpgAluminium

[/spoiler]

[/spoiler]

[/spoiler]

 

Wioski wieśniaków

[spoiler]

1.Ogólny opis

[spoiler]

Stworzyłem nowy system wiosek oparty na tym obecnym. Nowe wioski nie są z żaden sposób powiązane ze starymi. Każdy gracz może przy spełnieniu warunków założyć własną wioskę. Przy tworzeniu możemy wybrać nazwę wioski, a centrum wioski jest statyczne(drzwi nie zmieniają) Wioska zostaje zniszczona po utracie wszystkich mieszkańców. Tylko gracz który założył wioskę ma prawo do jej kontroli.

Wioski jak na razie generowane są na stepach, sawannach i lasach. Można znaleźć pojedynczy domek. Razem z domkiem pojawia się 5 wieśniaków.

H20Llgf.jpg

HYmqm0n.jpg

[/spoiler]

2.Zakładanie i kontrola nad wioską

[spoiler]

Modyfikacja dodaje specyficzny blok. Jest to kontroler wioski.

BJ98Mnu.jpg

Po aktywowaniu go mamy 3 możliwości:

- w okolicy 32 kratek jest wioska innego gracza i nie masz do niej dostępu

- nie ma żadnej wioski w pobliżu i możesz założyć własną

- jest twoja wioska i otworzy się menu sterujące.

 

By założyć wioskę w zasięgu 32 kratek od bloku musi być min. 1 wieśniak.

[/spoiler]

3.Wieśniaki

[spoiler]

Stworzyłem własnego wieśniaka podobnego do tego oryginalnego lecz z zupełnie nowymi możliwościami.

Jego model jest przerobiony i wygląda bardziej ludzko, tekstury są przerobione na nowy model.

WmLJY0x.jpg

Każdy wieśniak posiada swoje imię i nazwisko oraz może mieć wioskę, której jest mieszkańcem.

Możliwa jest zmiana jego profesji co zmienia jego wygląd.

 

Mob ten posiada własny ekwipunek, mieści się w nim 20 slotów zwykłych oraz 4 na zbroję (czarne pole zostanie zastąpione efektem identycznym jak w ekwipunku gracza)

xQsvT5a.jpg

Kiedy wieśniak ma zbroję w odpowiednich slotach staje się ona widoczna na modelu.

2KsQsZs.jpg

Dodatkowo widoczny jest przedmiot który trzyma w dłoni, jest to slot pierwszy od lewej w górnym wierszu ekwipunku.

Wieśniak trzymając bronie dodane w modzie będzie trzymał je w odpowiedni sposób. W kolejnych wersjach postaram się poprawić owy wygląd i ułożenie trzymanych przedmiotów.

[/spoiler]

[/spoiler]

 

[/spoiler]

 

3.Zagadnienia techniczne

[spoiler]

1.Wymagania:

- Forge Mod Loader - najlepiej wersja 1.7.10-10.13.2.1277      Szukamy odpowiedniej wersji i wybieramy Instaler lub Instaler-Win. Link do oficjalnej strony:

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

-Prawidłowa wersja Minecrafta: 1.7.10

-Launcher najlepiej oryginalny, nie pomagam przy błędach na piratach.

 

2.Kompatybilność

W aktualnej wersji modyfikacja nie posiada pliku umożliwiającego zmianę ID dla wszystkich itemów, bloków, mobów itp. Z tego powodu modyfikacja może być niekompatybilna z innymi.

 

3.Problemy techniczne

W razie zauważenia błędu lub scrashowaniu gry proszę o osobisty kontakt przez prywatna wiadomość.

Powinna zawierać informacje o okoliczności oraz log z crasha lub w przypadku błędu informacje co jest nie prawidłowe.

[/spoiler]

 

4.Download i instalacja

[spoiler]

Lista wersji

[spoiler]

Wersja 1.0 [1.7.10]

Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

 

Skany

[spoiler]

OvrYaAV.jpg

[/spoiler]

[/spoiler]

Jak zainstalować:

- pobierz i zainstaluj Forge Mod Loader

- wklej plik .jar do folderu mods w .minecraft

[/spoiler]

 

5.Prace nad nowościami i plany

[spoiler]

Plan wprowadzania dodatków (najważniejsze na górze):

- dodanie systemu rozkazów/zleceń do wieśniaków

- nowy multi-blok piecyk

- coś z jedzeniem związane , może jagody

- nowe achievementy związane z wioskami/survivalem

 

Archiwum wprowadzania nowości:

[spoiler]

01.02.15: Ujednolicam system broni dystansowych by było szybsze tworzenie broni z łatwymi ustawieniami. Wszystkie bronie dodane w mojej modyfikacji nie maja możliwości enchantowania oraz nie zadają obrażeń krytycznych. Zamiast tego postaram się wprowadzić hitboxy np. strzał w głowę zabija na miejscu.

 

04.02.15: Dokończyłem nowy system broni dystansowych oraz ustawiłem specyfikacje wszystkich broni dystansowych. Dane zaczerpnięte z forum wojskowego, dla wiarygodnych informacji.

 

08.02.15: Dokonałem ogromnego postępu w pracy nad systemem rozkazów. Od teraz działa poprawnie dodawanie oraz wyświetlanie zleconych rozkazów. Brzmi banalnie choć takie nie jest, od groma roboty ze względu na dwu stronność gry(klient i serwer oraz związane z tym problemy przetwarzania danych)

 

09.02.15: Dodałem coś do survivalu. Gałęzie, kamyki oraz toporek. Gałęzie wypadają po zniszczeniu liści bądź uschniętych krzaków. Kamyki jak na razie są niedostępne(zostaną dodane źródła).

Pomniejsze dodatki do systemu rozkazów.

 

12.02.15: Wprowadziłem do gui rozkazów suwak, przewija on listę rozkazów(max 10 widoczne) tak jak w inwentarzu na Creativie.

 

13.02.15: Wszystkie rudy w grze, które dropią przedmiot (a nie rude w postaci bloku) dropia dodatkowo cobbla

 

18.02.15: Rozpocząłem prace nad możliwością wyboru ustawień danego rozkazu do wydania.

 

22.02.15: Prace nad ustawieniami rozkazów zmierzają ku końcowi.

 

01.03.15: Zlokalizowałem pewien błąd w moim bardzo rozbudowanym systemie kalibracji ustawień rozkazów miedzy klientem, a serwerem. Naprawiłem go i oficjalnie skończyłem nowy system rozkazów mający możliwość zmieniania ostawień danego rozkazu.

 

[/spoiler]

[/spoiler]

 

 

Zapraszam do oceniania oraz pisania własnych pomysłów na dalszy rozwój modyfikacji. Każdy może zostać współtwórca projektu, gdy tylko jego pomysł uznam za wart dodania.

Edytowane przez SSslimer
  • Lubię to! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, jednakże mam problemy robiąc go samemu, poszukuję grafika(z umiejętnością obsługi Techne)

Mam dużo planów i do nich potrzebuję nowych grafik/texturek/modelów. Moje nie wychodzą za ładne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zbroje z (innych) modyfikacji na wieśniakach nie renderują się poprawnie.

 

...

 

W sumie to w ogóle się nie renderują

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej możliwości póki co, zbroje są renderowane w specjalny sposób, gdyż maja inne wymiary.

Zbroje z innych modyfikacji są po prostu w złym rozmiarze. Wieśniaki maja specjalnie przerobione oryginalne zbroje ze względu na inny model wieśniaków oraz graczy lub jak kto woli zombie( bo posiadają taki sam model)

Mogę napisać jedynie to, że mogę spróbować by zbroje z innych modyfikacji renderowały się poprawnie. Kwestia rozmiarów texturek pozostaje u innych modyfikacji.

 

Dziękuję za wyrażenie opinii. System rozkazów dla wieśniaków jest już prawie skończony, a za jakiś czas mam plan zmienić dużo aspektów dotyczących wiosek.

Edytowane przez SSslimer
  • Lubię to! 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czepiasz się literówki, ale dobrze, że napisałeś.

Praca nad systemem rozkazów już skończona zostało tylko sprawdzenie czy system logiczny działa wystarczająco dobrze + wprowadzenie jakiś usprawnień.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Owoce jakies zostana dodane jak znajde kogos kto bedzie zajmowal sie grafika.

W tej chwili koncze przenosic moda pod wersje 1.8 i dokonuje pewnych usprawnien

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

witajcie wszyscy nie znam się trochę na javie itp. ale zauważyłem że wiele modów się gryzie z innymi co mnie wkurza a chciałem zrobić fajną paczkę bez lagów to może zaistnieć . tylko że miedź jest już używana przez mekanizm thinkercraft bym ci pomógł w tym mogę zostać rysownikiem tylko po wiec co i jak + oczywiście pomożesz mi zrobić paczkę taką żeby wszystko działało . i mody się nie gryzły bo jak zapewne wiesz jest coś takiego w modach jak nr ip na danej paczce bym był wdzięczny gdybyś dał jakiegoś asystenta od modów

tzn coś co ugrupuje te liczby w taki sposób żeby żadna paczka nie traciła tego co dodaje ale usuwała tymczasowo w czasie gry z moda to co już dana paczka daje . mam namyśli tutaj np. taką miedź znikający lśniący arbuz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Podobna zawartość

    • Przez renata_k
      //Cześć! Jeżeli post nie nadaje się na forum to proszę admin po prostu o usunięcie//

      Poszukujemy osób, które znają grę i chciałyby podjąć się pracy w wakacje na stanowisku wychowawcy na koloniach z Minecraft - program kolonii tutaj Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.


      Poszukujemy osób, które chętnie przeniosą grę do rzeczywistości, czyli:
      ✅ znają grę
      ✅ są pełne energii, kreatywne, lubiące pracę z dziećmi
      ✅ chętnie dzielą się swoją pasją
      ✅ z uprawnieniami wychowawczymi lub są gotowe takie uprawnienia zdobyć (kurs wychowawcy)

      Co oferujemy?
      📢 pewne wynagrodzenie
      📢 oczywiście dojazd na placówkę, nocleg, wyżywienie, materiały do realizacji programu
      📢  ubezpieczenie OC
      📢 szkolenie wewnętrzne

      Czekamy na wasze aplikacje na rekrutacja@voguetravel.pl /w tytule email Minecraft!!!/ lub 
      Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.

      Tu możecie poczytać opinie o pracy z nami Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.
    • Przez Acemen ;p
      Nazwa i opis projektu/serwera: Serwer z minigrami minecraft wersja 1.8-1.12.2 Oczekuję: Zaangażowania w życie serwera, umiejętności pracy w zespole, cierpliwości, opisz swoje umiejętności potrzebne wg Ciebie do sprawowania wybranej funkcji Oferuję: Rangę na serwerze, nie porzucenie serwera np po miesiącu jak to bywa z różnymi serwerami typu EasyHC, szacunek ze strony ekipy serwera ale działa tu zasada oczekujesz szacunku okazuj go sam. O mnie: Siema jestem Acemen serwerami minecraft zajmuję się od 4 lat zdobywając doświadczenie aby w końcu stworzyć własny serwer. Znam języki programistyczne takie jak: Java, HTML, PHP, CSS, JavaScript. Kontakt: Po przez komentarze pod tym postem lub przez formularz na stronie Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.
      Wygląd podania: Nick: Wiek: Ranga: Opis siebie:
    • Przez evoken
      Hej, tak jak w tytule, zamierzam tworzyć najlepsze serie fabularne z Minecrafta na youtube : ) Od dosyć długiego czasu pracowałem nad tym, aby móc w końcu zacząć wypuszczać moje pierwsze filmy i otworzyć swój kanał także to co tworzę jest wysokiej jakości, a przynajmniej staram się aby takie było ; )
       
      Filmy
       
      Na ten moment filmów za dużo nie ma, temat otworzyłem, aby poszukać pomocy bo np. bez aktorów dubbingowych za wiele nie zrobię. Ale to nie jedyny powód, drugi i bynajmniej nie mniej ważny to po prostu dzielenie się moją zajawką z ludźmi : ) Aktualnie widownię mam prawię zerową, a tworzę to wszystko w głównej mierze po to, by podzielić się z kimś moją pasją i stworzyć jakąś tam społeczność skupiającą ludzi z podobną banią.
      Pierwszy film to film testowy, który został wyjątkowo nagrany z widoku postaci, wyszedł ździebko za długi, jednak postanowiłem tak to zostawić bo swój czas wolę poświęcić na kolejną produkcję
       
      Co zamierzam tworzyć?
       
      W chwili obecnej moim celem jest produkcja pod tytułem "Postać w Złotej Masce" Tytuł ten będzie się obracać, tak jak pierwsze wideo w klimatach fantasy, jednakże bardziej w stronę Gothica, którego tak btw. jestem ogromnym fanem ; )Ze strony technicznej zmieni się to, że ujęcia będą bardziej dynamiczne i będzie ich dużo, bardziej będzie to przypominało jakiś serial, aniżeli gościa odgrywającego jakaś opowieść. Pojawi się więcej bohaterów za czym idzie więcej dialogów, znajdzie się też więcej akcji i typ prowadzenia opowieści zmieni się na bardziej przyjemny do oglądania. Oczywiście na tym filmie się moja twórczość nie skończy, następne co zamierzam nagrać to serię fantasy w uniwersum Askary, która będzie moją "flagową serią" (Postać w złotej masce odgrywa się w tym samym uniwersum) Co do tej serii to taka ciekawostka bo to od niej zaczęły się moje plany związane z nagrywaniem na youtube, pracuję nad nią od bardzo dawna, ale dopiero teraz mogę się tym podzielić ze względu na sprzęt gotowy sprostać moim wszystkim wymaganiom. Tak, tak bardzo kładę nacisk na jakość. Jeśli ktoś nie przepada za klimatami fantasy to nie musi od razu wychodzić. Nie zamierzam ograniczać się wyłącznie do fantasy, choć w fantasy jest mi najłatwiej to pojawią się też filmy stricte przygodowe, horrory i temu podobne. Myślę, że w tym roku pojawi się jeden horror film i byyyć może przygodowy, oba filmy będą trwać koło 60 minut, a jakością nie będą odstępować od mojej flagowej serii.
       
      Oprócz tego mam zamiar w niedalekiej przyszłości tworzyć wielką mapę RP na najaktualniejszą wersję MC, z której będę pokazywać mój postęp i to co zbudowałem, będzie to jedyny typ materiału, na którym usłyszycie mnie tak "luźno" Mapę zamierzam opublikować za darmo (Każdy będzie mógł ją wykorzystać na własny sposób) a ja spróbuję otworzyć na niej serwer RP, nie obędzie się tu bez pomocy, ale do tego jeszcze sporo czasu ; )
       
       
      Pomoc
      W jaki sposób można mi pomóc?
      Podkładanie głosu pod postacie - Na obecną chwilę tego najbardziej szukam, wiadomo lepiej mieć do każdej postaci osobnego aktora, niż wiele postaci mówiących jednym głosem. Nie zraźcie się tym, że kładę taki nacisk na jakość bo idąc tym tokiem rozumowania nic nie nagram : D Jakieś wymagania mam, aczkolwiek nie oczekuje gruszek na wierzbie, tym bardziej na tym etapie. Każdy jakoś zaczyna, z mojego dubbingu na ten moment nie jestem zbyt zadowolony, ale będę pracował dalej i pogodziłem się z tym, że pierwsze filmy pod tym względem mogą trochę odstawać od reszty. Co do moich wymagań to aktor musi: być po mutacji (Chyba oczywiste), posiadać w miarę sprawny mikrofon, aby przesyłać mi kwestię bez szumów i innych zniekształceń - tu można pomóc sobie różnymi programami do usuwania szumu oraz musi postarać się oddać emocje itd. Chciałbym od razu zaznaczyć, że nagrywanie dubbingu odbywa się "samodzielnie" Czyli nie tak jak to zazwyczaj się odbywa "na żywo" Tylko ja wam wysyłam kwestię, a wy mi odsyłacie gotowe nagrania. Dlaczego tak? Szanuję czas innych i już teraz mogę przewidzieć, że nie raz byłyby odwoływane spotkania bo ktoś się nie stawił.  
      Budowanie - W taki sposób też można, ale muszę was trochę rozczarować bo nie ma możliwości postawienia serwera, na którym wszystko jest i wy do tego coś dokładacie. Jeśli jednak ktoś naprawdę chce to może zbudować coś co omówimy wcześniej razem i mi to przesłać, ja daną lokację przekopiuje na mój świat i wykorzystam do filmów. Jeśli chodzi o tę formę pomocy to pewnie wymagania się tu znajdują: Lokacje muszą trzymać jakiś tam poziom, jednak tutaj akurat wygląda to tak, że niektórym lokacjom mogę już ja dodać kolorytu, drugą sprawą jest umiejętność posługiwania się resource packiem Conquest bowiem to na tych teksturkach głównie buduję.  
      Modyfikacje - Jest ktoś tutaj utalentowany jeśli chodzi o zabawę z javą i ogólnie modyfikacje do minecrafta? Jeśli tak i przy okazji podoba mu się to co tworzę to chętnie skorzystam z pomocy bo tej nie za wiele. Modyfikacje i inne ulepszenia nie muszą być grywalne, byle by miały wykorzystanie w filmach np. jakiś nowy mob, zaklęcie, animacja itp. Przy okazji jakieś prostsze rzeczy typu przeniesienie jednego bloku z moda do drugiej modyfikacji, zamiana teksturek czy modeli zwierząt.  
      Grafiki i modele - Tak samo jak wyżej, jeśli ktoś jest to całkiem nieźle poprawiłby jakość moich filmów i stworzyłby szansę na wymyślenie czegoś czego do tej pory nie mogłem ; ) Pomóc można robiąc między innymi skiny, teksturki, modele przedmiotów, bądź też nowych stworków.
    • Przez Ziomalki
      Hej postanawiam założyć kanał z animacjami minecraft
      pierwszy odcinek : 
       
    • Przez boi559
      szukam kogos do gry z modami na moim serwerze , dobrze jak by ten ktos posiadal rowniez discorda i mial minimum 14lat , jesli masz ochote pograc wejdz na tego discorda --> 
      Zaloguj lub zarejestruj się aby zobaczyć ten link.
       aby sie skontaktowac
×